Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, May 12, 2010

Yang pentng....Niat...

Assalamualaikum dan salam semua...

Hari ini aku sedikit kelaratan. Kelaratan untuk berjuang...Ya..berjuang mencari ilmu...Harap-harap hari ini aku berjuang dengan baik dan dengan penuh bersemangat...lalalala

Apa yang kita nak buat, mesti kita mulakan dengan niat kan...Niat yang baik, mestilah dapat pahala..Kalu niat dah tak baik, bahaya menanti...Jadi jangan lah berniat tak baik...Hidup mesti niat yang baik-baik aje...Hidup pasti diberkati oleh Allah S.W.T....

Apa yang aku praktikkan niat ni, first, niat dalam hati yang aku nak bangun awal pagi untuk bangun sembahyang subuh...Dah lama tak kunci alarm...Dan aku akan tersedar pada waktu itu...Errmm...Insyaallah, kalu niat yang baik, Allah akan tolong kita...Tapi, kena terus bangun lah..Kalu tak terus bangun, alamaknye.... :)


Ni gambar anak buah aku..Lame tak tengok diorang..Rindu plak...Sebab diorang ni manja plus kelakar...aku suka la sakat budak2 ni..Agak-agaknya lah kan, mesti diorang dah besar sikit..Lame tak jumpa...Tengok muka diorang pun aku rasa kelakar..Hahaha..suka buat memek muka masa amek gambor...

Hidup perlu sentiasa ceria dan gembira selalu...Hati mesti mahu baik....Lalalala.....

7 comments:

Shamrin Mat Janih said...

ya betul, apa saja yang kita dengan niat baik, insyAllah akn mendapat sesuatu yang baik jg dan mendapat keberkatan Allah.

zella y said...

aah...kalau niat nak bgn subuh tu,sure terbangun wlupn xkunci jam...seriously...

Syafrizal said...

Niat kerana Allah itu lebih baik. Bukan niat semata-mata.

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

yaya memang berniat nak komen kat sini..muehehehe:) aci x??

ASaDa RyutaRo said...

wallaweh! niat kerana Allah untuk buat sesuatu akan mendatangkan keikhlasan :)

senyum slalu..

hihi :P comey anak sedara itu. adik aku pun suka buat muka pelik2 kalau ambik gmbar. haha..

wanshah said...

haitt.. pekabo cik adah. lama tak terjah blog ni. =) camne result gi intrview PTD haritu? dah dapat tak?.. kalau dapat, mintak masuk KDN->JPN tau. heheheh..

http://wanshah87.blogspot.com

wanshah said...

mana ada wan sombong. cuma bz sket ngn keje. =P minggu ni nak kena gi kursus. kena setlekan dulu la keje2 yang ada. keje gomen ni tak habis2 kursus jer la cik adah. wawawa.. tak nak gi kursus..

http://wanshah87.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails