Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Sunday, November 21, 2010

Siapa kata aku tak pandai bersyair....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat malam semua...Ngeee...Aku tak mahu dirundung pilu...Tak mahu bersedih hati....Tapi aku mahu sentiasa ceria-ceria selalu....Lalalalala....Hidup ceria kan best...Umpama bunga mawar kembang mewangi....

Wahhh adah...Dah pandai bermadah dan berpuitis...Hahaha...Kadang-kadang hati kecil mula berbicara...Alamak....Lagi bermadah...Kekekeke...

Siapa kata aku tak pandai bersyair...Tak pandai berpantun...Kita kan ada budaya...Budaya melayu...Tak kan hilang melayu di dunia...Kalau lah korang ingat lagu "Warisan (Anak Kecil Main Api)"...Jom nyanyi dulu sebelum aku berceloteh dengan lebih panjang lebar lagi....

Anak kecil main api...
Terbakar hatinya yang sepi...
Air mata darah bercampur keringat...
Bumi dipijak milik orang...

Nenek moyang kaya raya...
Tergadai seluruh harta benda...
Akibat sengketa sesama lah kita...
Cinta lenyap di arus zaman....

Indahnya bumi kita ini....
Warisan berkurun lamanya...
Hasil mengalir ke tangan yang lain...
Pribumi merintih sendiri...

Masa depan sungguh kelam...
Kan lenyap peristiwa semalam...
Tertutuplah hati terkunci mati...
Maruah peribadi dah hilang...

Kini kita cuma tinggal kuasa...
Yang akan menentukan bangsa...
Bersatulah hati bersama berbakti...
Pulih kembali harga diri....

Kita sudah tiada masa...
Majulah dengan maha perkasa...
Janganlah terlalai teruskan usaha...
Melayu kan gagah di nusantara...
Melayu kan gagah di nusantara...
Melayu kan gagah di nusantara....

 Menara Taming Sari....Jom lawat Melaka...Malas nak letak watermark....

Alhamdulillah...Dapat jugak nyanyi lagu ni...Klasik gitu...Pasti korang tau kan lagu ni...Dulu-dulu masa sekolah rendah dan menengah dulu, selalu la nyanyi lagu warisan ni...Macam dah wajib dah kat sekolah....Bukan setakat nyanyi je, tapi kenalah tahu kan makna setiap baris perkataan tue....

Eh..eh...Sebenarnya aku nak cerita dan nak bagitau yang aku pernah masuk syair dulu-dulu...Tu la aku nak cakap, siapa kata aku tak pandai bersyair...Kekekeke...

Ingat-ingat aku la, masa sekolah rendah darjah 4...Member aku sepatutnya yang kena bersyair...Alih-alih aku yang kena ganti dia sebab dulu-dulu dia masuk banyak sangat...Bersajak la, bersyair la, berpantun la...Bila masa dah clash, jadi satu masalah...So aku dengan machonya terimalah cabaran yang lagi hebat tue...Hehehe...Dasyatkan aku...Lalalala...

Dan jangan diduga, aku dapat tempat di no 1...Ngeee...Tak berlatih pun dapat no 1..Korang yang berlatih, mesti lagi hebatkan...

Itu sebenarnya aku nak cerita...hihihi...



p/s: Belum cuba, belum tau...Mungkin ada lagi bakat aku yang terserlah yang belum diasah lagi....erkkkk...

22 comments:

syarifah radiah ibrahim said...

masa sekolah rendah tak kesah
pedulik la masuk ape pun
tak tau segan lagi masa tu
hehe~

omurice said...

bukan nak ckp pasal syair...Omu mmg xpandai lgsg syair ni...Tapi Omu nak tau pasal Menara Taming Sari...Malam2 ade ker...Aritu kawan Omu tunjuk j..tp xajak naik pun...mahal ker..?

Keyyah said...

adah mmg berbakat..hehe

Tomato Gurl's Life said...

betul belum cuba belum tahu..mana tahu ade bakat terpendam..

M a W a D D a H said...

syarifah radiah ibrahim: itu la..masa tu memang tak tahu malu...kekeke



omurice: malam2 ada bukak taming sari tue...leh tengok suasana malam..:) kesian kawan xajak naik...jom..jom...hehe...rm10 lagi setakat ni..kalau warga emas, kurang skit...

M a W a D D a H said...

keyyah: :p...ngeee...



cik tom: hehehe...bakat terpendam ada lagi nih tak di asah...kekeke

iqbalsyarie said...

Takde sape kata. hehehe...

bakat ada! cuma perlu digilap. cewaahhh...hehe

Asyi@alasyr said...

ha'ah adah minat sgt lgu warisan..
dulu zaman skolah lgu ni jgi motivasi.. msti nangis punya..

jiee c0mey said...

fuy000..kalah cgu bm sk0lah aku nih..hehhe/..adah, gurindam lagu mane pl0k??aku xtawla...

M a W a D D a H said...

iqbalsyarie: hehehe...chewahh.. perlu digilap lagi erk...hihi



asyi@alasyr: wahh..asyi menangis gitu..

M a W a D D a H said...

jiee comey: hehehe..aku dah boleh jd cikgu bm nie...hihi..gurindam? ermm..setahu aku la, gurindam ni macam pantun 2 kerat..perkataan yg belakang tu kena lebih kurang sama..ngee..

maCy said...

wawaw.. berbakat u~

hik3

Sabihah said...

wahh adah..aku tak tau pun..heheh...

aku pun rindu sama kamu...balik laa...kite kuo sama2.. ^_^

Prince Halilintar said...

wah..dashyat jgk adah ni eh..prince nak minta sign boleh??haha
p/s: klu dah famous jgn lupe prince taw..heehee

Chaon Cornerz said...

buat la video pastu upload dalam youtube.. mane tau kot2 orang boleh buat lirik lagu ke.. hahha..

echah mashuri said...

nnti jemput bersyair umah ecah time ecah khwin ye..huhu..dh book sis awl2..:P

M a W a D D a H said...

macy: hakhakhak...



sabihah: tu nak bagitau..hihi..tu lar...nak balik gak nie..nak jumpa mung dan eryna...huhu

M a W a D D a H said...

prince halilintar: hahaha..sign adah mahal..:p xder maknanya nak famous2...:p



chaon: hahaha...xper la...tu dah lama la...masa sekolah rendah...agak2 nya lah kan sekarang dah tak pandai dah kot...kekeke

M a W a D D a H said...

echah mashuri: hahaha...bile tu echah nk kawen?... :p

ASaDa RyutaRo said...

ye ke no satu? ke dari belakang no satu tu? hihi =P

asada pernah share lagu tu kat fb. tapi kan.. nape asada baru tahun ni dengar lagu tu ea? cam kat sarawak tak de nyanyi2 lagu tu kat sekolah je..

mybe sebab lagu tu utk orang melayu je kot. hurmmm...

ASaDa RyutaRo said...

rasa2nya dah dapat naik no satu belum nama asada kat sini ea?

si para para said...

sangat hebat..hehe teruja nih...

Related Posts with Thumbnails