Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Sunday, November 21, 2010

Maafkan aku kawan....


Kawan...
Maafkan aku kawan...
Andainya perkataan aku membuatkanmu terguris...
Membuatkanmu jauh hati....

Bukan bermaksud untuk aku melupakanmu...
Bukan jua untuk membencimu...
Aku mahu sebuah pengertian darimu...
Sebuah kepercayaan...

Mungkin disebalik kata-kata itu...
Tersimpan sejuta rahsia...
Rahsia yang terselit...
Yang mungkin aku tak memahami....
Dan mengerti....

Tapi percayalah...
Aku mengharapkan seorang kawan...
Yang sudi mendengar celotehku...
Sudi mendengar kesedihanku...
Sudi mendengar tawaku...
Aku sayang kawan-kawanku....

Maafkan aku kawan....



p/s: berkawan biar seribu....berkasih biar satu..... sejak bila ntah pandai berpuitis ni...adehh...

11 comments:

ankeljonni said...

2 3 kucing berlari...
sesat seekor di jln pudu...
wahai cik adah yg baik hati...
Jgn sedih2 ceria2lah selalu...


keh keh keh... aku lagi tak reti puitis2... pantun2 tau ler...

Anonymous said...

2 3 kucing berlari,
mana nak sama si kucing belang,
cik adah manis puas ku cari,
senyummu buat bertambah sayang.


ewah~

tehr said...

dua tiga kucing berlari
kucing hitam langgar kayu
adah jangan bersusah hati
ramai kawan sedang merindu

M a W a D D a H said...

encik gorilla:
2 3 kucing berlari...
kenapa sesat di jalan pudu...
ye saya memang baik hati...
terima kasih gembirakan aku...

pantun pun orite jugak...;)

M a W a D D a H said...

macy:
2 3 kucing berlari...
memang tak sama kucing tompok ngan kucing belang...
oh macy yang manis sekali...
senyumanmu juga buat aku sayang...

ngee...
ewah..ewah...

M a W a D D a H said...

tehr:
dua tiga kucing berlari...
kesian kucing langgar kayu...
adah mahu gembirakan hati...
oucchh, terharu bila ramai merindu...

CIK TOM said...

cik tom suka gak berpuitis tp biasanya time mood sedih je..hehe

M a W a D D a H said...

cik tom: puitis dtg time sedey erk...orait gak tuh cik tom...hehe

Anonymous said...

hak3. pantun2 pulak ;p

Mr. Asada said...

adah berpuitis untuk siapa sebenarnya ni? utk asada kah? hahaha..

lalala~

Mr. Asada said...

lipat baju biar sekata,
akan molek dipandang mata,
kita berkawan biar berjuta,
berkasih pun biar merata.

lalala~

berkasih merata = tidak mencari musuh..

bercinta biar satu. hehe..

*siap ada sinopsis pantun lagi. cam sastera zaman sekolah dlu je. hihi =P

Related Posts with Thumbnails