Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, November 8, 2010

Hobi best...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa khabar semua....Tengok rancangan tv3 baru-baru nie...Apa yang menarik perhatian aku adalah berkenaan dengan hobi....Apa hobi korang....

Apa yang aku tengok dalam rancangan tu ialah, Chef Liza mempunyai hobi di mana dia berminat mengumpul, mencari dan menyimpan koleksi itik..Ya..Dia minat itik...Kata dia, itik adalah sumber inspirasi dia...Kalau tengok itik tu macam ada satu aura...Chewaahh...


Setiap orang pasti mempunyai hobi yang tersendiri...yer tak....Ada yang suka kumpul katak sebagai koleksi...Ladybug, lembu, monyet, dan lain-lain lagi lah yang seumpama dengannya....Cute kan kalau kita dapat kumpul banyak2 koleksi peribadi kita...Pasti puas hati...


Tak lupa juga yang berminat mengumpul koleksi kasut, baju, majalah, pen, bonsai, jam, pokok2, duit2 lama dan macam2 lagi lah...Tak lupa juga mereka yang mengumpul benda2 yang pelik2...

Aku pernah ada member yang suka mengumpul resit yang kita dapat tue after shopping...First time tahu, rasa pelik gak...Tapi tue dah hobi dia...Nak wat camner...hehehe...

Aku? Dulu-dulu, aku minat mengumpul setem dan mengumpul sahabat pena....Tapi setem tu ntah ke mana ntah...Ada orang curik...Tak tahu lah sapa yang amek...Sedey, habis kosong tinggal buku je....Ada la tu dalam family aku yang minat setem..Amek setem aku secara diam2...Nasib baik aku cool je...Sebab hilang sampaikan niatku untuk mengumpul setem terkubur begitu sahaja....


Mengumpul sahabat pena?? hahaha...Zaman bebudak dulu...Siap tulis surat ha....Masa tu kira memang semangat gila tunggu abang posmen...Hahaha...Kira dulu mana ada main sms...Surat2 beb...Baru2 ni adik aku cakap, ayah aku baca surat2 sahabat pena aku...Adehhh...Rahsia sudah terbongkar...Duk kat mana lah surat2 tu...Ntah2 dah kena bakar...Uhukkk...Kenangan tinggal kenangan...Yang pasti sekarang ni langsung tak berhubung dengan sahabat pena...Terus terputus hubungan dengan dia...Tapi namanya masih segar diingatanku....Ahakss...

Dan aku juga suka mengumpul gambar yang aku lukis sendiri...Dulu aku memang suka lukis...Siap ada buku khas lagi ha....Antara gambar-gambar yang aku lukis adalah Goku, Gohan, Goten....Kira peminat Dragon Ball jugak la aku nie...hahaha...Memang best kan citer Dragon Ball...Kalu aku citer pasal Dragon Ball, sudah pasti lagi panjang entry nih...hihihi...

Apa renung renung aku...hehehe

Diorang punya team...

Haa...Apa hobi korang...Meh citer kat sini meh....Hehehe...Pasti korang happy dan syokkan dengan hobi korang...

Bila kita tengok sekarang, dah banyak hobi2 orang sekarang dah leh maju dan boleh berkembang...Contohnya, hobinya adalah memasak atau membuat cupcake sebagai contohnya...Siap leh jual dan leh di buat bisnes lagi ha...Hebat kan....



p/s: Jangan lah hobi mengumpul senapang, mengumpul sugar daddy, sugar mummy or perempuan simpanan lak....Adehh...Adakah??

29 comments:

Amri Abd Rani said...

sy ske kumpul piring2 hitam lama..

kat sini >>http://piringhitamantik.blogspot.com/

tp skali skala..bersajak..layannn..

kat sini>>http://puisipakwi.blogspot.com/

Anonymous said...

ha.. gambar ritu dah submit belum? da dua kan? kan?

ehem2. tuka name ye? ;p

Dzasc Skachers said...

hehehehe.. best jugak hobi adah..
tapi wadud ada satu hobi yang gile dan jahat sikit nak gtau.. hehehe

dulu wadud suka tengok pompuan, hahahah.. pastu kenit2 mata kat dia.. pastu dia senyum, wadud pon gelak sakan..

hehehe.. ntah, tapi tu dulu.. :D

kiterkitikitu said...

comel2nya.. (:
hobi aku, suka kumpul anak2 patung gak, mcm nemo, teddy bear, elmo etc.. tapi untuk anak laaa hahaha kalo sendiri guna maunya pengsan org tgk :))

M a W a D D a H said...

amri rani: wahh...menarik tue kumpul piring hitam lama dan bersajak..leh gi terjah nie....lalalala



macy: gambar mane erk...ermmm...nak wat yang lain la...hihi

tukar name??

M a W a D D a H said...

wadud@duad: hobi adah memang best pun...:p waduddd!!! ooo...itu ya hobi wadud...gataiii...hahahahaha..kelakar la wadud nie...adehh...itu dulu ya...sekarang?? hehe



kiterkitikitu: kiutnya kumpul nemo and teddybear...yer tak nie untuk anak...padahal untuk diri sendiri..malu nak ngaku...hahahaha

Zezebel said...

Salam kenal.
Nak tanya pasal hobby yang susah sikit kot. Kalau hobi memasak boleh?

sarah shafie said...

aku tkde hobi lah..boleh ke mcm tu?

CIK TOM said...

cik tom suka kumpul setem+duit lama time sekolah dl..

Amri Abd Rani said...

piring hitam ni best gak dengar skali skala...bunyi dia klasik...

MiloMasihPanas said...

Assalamulaikum..

klau hobi ni aku suke kumpul penutup bar tayar.. yang aloi tuh..
n ak ske kompol kotak rkok..

btw nice blogg...

Aniz said...

waaaa!!! suka katak tu!!! hobi saya tu..huhu

by da way..salam perkenalan..
i followww ;D

krole said...

wuahhh suke koleksi adah tue(ank ptung)same r ngan krole..but kat kmpong smua uwahhhh!!!huhu...

ankeljonni said...

hobi aku suka tgk kartun .. kamen rider... pastu baca komik tempatan... pastu suka lukis2... conteng2..

dgr lagu sambil goyang kepala...


dan tidak dilupakan... tido...

M a W a D D a H said...

zezebel: salam kenal...hehe..ok what hobi memasak...syok tue...leh wat bisnes lagi ha...;)



sarah: mung ade la....

M a W a D D a H said...

cik tom: menarik tue cik tom...;)



amri rani: yes..u are right..skali skale dengar memang syok kan...:)

M a W a D D a H said...

milomasihpanas: waalaikumussalam...
first time tahu ada hobi pelik macam milomasihpanas...;) tapi nice...:)



c-aniz: itu bukan saya punya...hehehe...salam perkenalan...:)

M a W a D D a H said...

krole: takpe...kat sini pun leh kumpul apa krole...bila dah banyak, leh la bawak balik kg...hehe



encikgorilla: ko punya hobi tengok kamen rider sama ngan member aku tue...hehehe...

tido pun hobi erk...bukan kebiasaan erk...hihi

ankeljonni said...

adah... maksud aku tido time keje.... huhu... hobi paling fantastik...

M a W a D D a H said...

encik gorilla: hahahaha...bukan setakat fantastik...bombastik gitu...hahaha...

eh...bos ko memang baik la encik gorilla....

Hairil Rizal said...

Kecik kecik dulu kumpul setem gak. Bila dah tua ni, selain dari blogging, hobi Warlord ialah driving.

M a W a D D a H said...

hairil rizal: eh..sama lah kita hobi masa kecik...hehe...hobi driving erk...nice..bawak speed berapa tue? hehe

Anna Boleyn said...

hobi saya adalah..........emm.......dari dulu sampai sekarang ON9. hakhak. tp ni kira bkn hobi dah ni, ni satu keperluan yang amat. hehe ;p

M a W a D D a H said...

anna boleyn: hahaha...tu kira hobi+keperluan...kira nama apa erk...hoper kot...ekekekeke...

qellissa said...

hobi saya ialah kumpul henbeg..muehehehe..tu hobi ke tak ea?

M a W a D D a H said...

qellissa: tu kira hobi gak tue...:)

HaN WarreN said...

dragon ball tu memang hobi pokcik...melukis mengumpul buku patung poster cekelat dan macam2 lagi pasal dragon ball..tapi syg ayah pokcik g buang sume tu masa pokcik dok asrama...kejam sungguh bapakku ni..

M a W a D D a H said...

hantwo: oh..yeke...maybe dia tak nak pokcik bawak patung dragon ball sampai ke besar kot...ekekekeke

Mr. Asada said...

hohoho.. asada punya hobi dlu kumpul komik. tapi komik2 tu dah banyak yang rosak sebab serangan anai2 kat rumah tahun 2008. sedih seyh.. ada tak sampai separuh yg masih elok.

Related Posts with Thumbnails