Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, November 12, 2010

Rindu....

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Aku rindu....Rindu serindu rindunya.....Alamak...Ternyanyi plaks...huhuhu...
Rindu nak balik kampung jumpa famili....Rasa lama giler tak balik....Dah beberapa bulan tak balik....Adakah aku balik kampung nanti menandakan aku pulang selama-lamanya?? Huhuhu...Tunggu lah debaran itu....Huhuhu...

Aku rindu jugak nak tengok keletah si Cina, Tapong, Abu dan Atang...Siapakah mereka...Mereka adalah si meow-meow...Hehehe...Macam manakah diorang nie...Makan kah...Tidokah....Hehehe...

 Ini adalah Si Atang....Seekor ibu....

Ini adalah Si Cina...Seekor anak...Tapi dah besar...

Si Tapong....Seekor anak juga....

Gambar Si Atan tak der plak dalam henset ni...Adehh...Dia gi mana ntah masa sesi tangkap menangkap gambar...Hahahaha....

Cerita di sebalik meow-meow....Actually Si Atang ni aka Si Ibu telah menjaga ketiga tiga anak ni sejak kecik lagi....Tapi untuk pengetahuan korang, mereka-mereka ni adalah bukan anak sebenar Si Atang aka Si Ibu...Ke manakah anak-anak Si Atang...Ye..Anak-anak sebenar Si Atang sudah tiada sebab berpenyakit...Kesian kan...Sabar ye Si Atang....Tapi Si Atang memang baik hati sebab menjaga Si Cina, Si Abu dan Si Tapong...Kira ketiga tiga ekor ni anak angkat lah kepada Si Atang....
Si Atang memang bagi susu dia kat ketiga-tiga anak angkat....Dah kira anak susuan ker...Hahaha...Si Atang memang anak kepada Si Chanteq...Memang dah famili kat umah dia...Tapi Si Chanteq dah mati....huhu

Macam mana Si Cina ni leh jadi anak angkat...Ntah dia, tetiba muncul...Mula2 jumpa garang giler...Mengalahkan singa plak...Lama-lama baru ok...Tak garang dah...Nak duk ngan orang mane leh garang-garang...Nanti kena buang...Hahaha
Si Tapong dan Si Abu plak adik beradik...Memang dia di buang oleh ibunya...Jahat giler...Sanggup dia buang anak dan suruh Si Atang jaga anak-anak dia...Sengal mak kucing ni...Tak sayang anak langsung...Huh....Adik aku ada bercerita pasal ni....SINI....

 Si Atang memang pandai posing...

Sib baik lah Si Atang memang penyayang lagi baik hati...hihihi....



p/s: Tadi gi blog sape ntah kata awek cun...Bila klik, terus pangkah sebab bukan awek cun...Tapi gambar orang accident...Sengal...Kusss semangat....

29 comments:

Prince Halilintar said...

Si Atang tu memang seekor ibu mithali..hehe, klu prince ade kucing jantan nak je gi hantar rombongan meminang..haahaa :p

DAUD said...

byk ny kucing,
mesti rumah xda tikus kn.

maCy said...

teringat kucing kt rumah lect. hensem sangat!

qellissa said...

comelnya kucing2 tu..nama best lak tu..si atang, si cina, si tapong..mana adah dpt nama2 tu? Lissa mmg suka ngan kucing..tp xleh bela coz husband alah ngan bulu kucing..huhuhu

Asyi@alasyr said...

ececece.. cdap'y sore adah nyanyi huhu..

olololo ramai tol ank ank2 rupenya comey2 tpi asyi takot kucing la.. takot dia geget adusss cakit arh...

echah mashuri said...

cehhh atangg...kemain posingnye,,,huhu

M a W a D D a H said...

prince halilintar: hahaha..boleh jerk...si Atang tu memang ibu mithali..dah terbukti...haha



daud: tikus pun takut nak mai umah..hihi

M a W a D D a H said...

macy: macy...kim salam sayang kat lect yang hensem tu k...:) hehehe



qelissa: hehe..tu adik adah yang bagi...pelik2 jer dia tue...hahaha..kalu dah alah ngan bulu kucing, memang tak leh la bela...yer x...:)

M a W a D D a H said...

asyi@alasyr: memang sodap...sampai menjilat jari...hahaha..
laaa asyi ni jangan la letak jari dalam mulut kucing...kalu letak, mesti la die gigit...hehe



echah: memang bukan kemain...bile nak amek gambar dia, terus posing maut..hihi

Ain Atika Zailani said...

i nak kucing !!!

Cik Jari said...

dulu,kat rumah ad kucing yg sangat putih....putih melepak...mak syg sgt kat kucing tuh....Cik Jari pon terpaksa sayang sbb mak dah sayang.... tapi Putih dah takde! kene gelek ngan tayar keta...mak sedey sbb masa tuh,mak ad dlm keta....sedih tak cite nih?

M a W a D D a H said...

ain atika zailani: nak pilih yang mane...hihi



cik jari: sedih ar cik jari...nak2 kalau kucing kesayangan kita...uwaaa...mesti makan tak kenyang, tido tak lena...
kucing yang mati tak di gelek ngan tayar kete pun dah rasa sedih, apatah lagi yang di gelek oleh tayar...sedih seyhh...

Keyyah said...

windu kamu juga.. :p

Najem said...

haha.. kalo rindu balik la rumoh. skg ni asyik makan je semek2 4 ekor ni.. nak2 atang, asyik ajok aku g tempat simpan makanan dia jer..

M a W a D D a H said...

keyyah: hahaha...



najem: hahaha..atang mesti buat muka manja sambil mitak makanan...hehehe...doh yer tahu doh tempat makanan dia kat situ...

Hairil Rizal said...

Kucing pun sayang 'budak-budak' kan walaupun bukan anak sendiri. Malu dgn kucing la org2 yg buang anak tu. :P

Comel comel kucing-kucing Adah tu :)

iqbalsyarie said...

Nasib bek macy kata tak ingat kat ular. haha

erm, saya dari dulu memang suka kucing..tapi takde peluang nak bela :(

Chaon Cornerz said...

si tapong tue kurus je.. balik nanti bagi makan banyak2.. hehhe.. =)

Encik Gorilla said...

Aku dah pernah bela kucing.. tak best.... aku rasa nak bela lembu plak....

M a W a D D a H said...

hairil rizal: itu lah..buat malu jer..hihi..tapi awas..ade gak kucing tak sayang anak sendiri..huhu...



iqbalsyarie:ingat ular bahaya tue..hihi...xleh bela, xyah la bela...hihi...

M a W a D D a H said...

chaon: tapong tu diet...hihi



encik gorilla: hehe..mesti ko nak bela pastu jual kan lembu tu...cantik...

Encik Gorilla said...

adah.. takdelah... aku nak tunggang bawak jalan2... huhu...

adah... jom naik lembu... aku drive.. huhu..

M a W a D D a H said...

encik gorilla: adehh...boleh plak camtu...tak best langsung naik lembu...:p nak naik kete ferrari...hahaha

Encik Gorilla said...

betul ko tanak naik... betul ni... tak nyesal...

takpelah .. aku naik sorang2... lalalala....


kereta lembu... rodanya dua.... wohooo...

M a W a D D a H said...

encik gorilla: hehehe...naik lah...pastu jangan duk dekat2 ngan aku...ada bau lembu la...hehe

Encik Gorilla said...

adah.. ye ker... kejap... kejap.. (sniff...sniff)... mana ada.... ketiak aku bau ok jer....


bwahahaha... lariiii....

M a W a D D a H said...

encik gorilla: hahahaha...gi balik umah..mandi...sabun...pakai perfume banyak2...ekekekeke....

Heidi Shafiq said...

peh.. aku pun rindu kuceng aku..

M a W a D D a H said...

heidi shafiq: sama lah kita...hehe

Related Posts with Thumbnails