Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, November 3, 2010

Hidup dengan kentut...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Orang kata..."Hidup ibarat roda"....Sekejap di atas, dan sekejap di bawah...Kalau berada di atas, jangan lupa orang di bawah...Dan yang berada di bawah kena bersabar dan tenang menempuhi semua dugaan....

Ada yang kata..."Hidup ibarat mesin"...Hari-hari keja...Tak kira malam...Tak kira siang..Tanpa penat dan lelah...Kadang2 kuar pagi2, tak nampak matahari, balik keja dah malam...Langsung tak nampak matahari... Kalau lah macam ni...Jom berehat sebentar bersama Kitkat....Teringat plak iklan kat tv...hihi...

Ada yang kata..."Hidup ibarat megi"....Sebab megi tu sedap di makan tak kira sama ada di ratah, di goreng atau di rebus....Orang akan cari megi terutamanya duit takde di poket...Ahakss...

Ada juga yang kata..."Hidup ibarat kentut"....Kalau kentut kuat, pasti puas..Bermakna hidup tu puas dan hari2 yang dia jalani rasa puas aje...Kalau kentut slow...Haa...Malu2 la tue....Kalau kentut busuk...Yarrkk..Pasti orang lari dan mencemuh...Ibarat orang yang mempunyai hati yang busuk lagi tengik...Kalau kentut tu macam2 bunyi iramanya..Itu lah rentak hidupnya...Hahaha

Jangan di sangka air yang tenang tiada buaya...

Hahahahaha....Aku saje2 je tulis mende mengarut marut tue..Kalau rasa benar, percayalah..Kalau rasa salah...fikirkan lah dan renung2kan lah...hahahaha



p/s: kepala dah rasa senget2 bila rasa banyak benda kena fikir...huhuhu...jangan sampai aku buat perkara2 senget sudah...uhukkk...

13 comments:

iqbalsyarie said...

errr...tak tahu nak kata apa...hehe
apapun, hidup sekali cuma. selepas hidup, ada balasannya. maka, harus gunakan ia sehabis baik :)

M a W a D D a H said...

iqbalsyarie: hehehe...termerapu la plaks...huhu..betul la tu kata iqbal...hidup hanya skali...:)

Chaon Cornerz said...

baru nak cakap hidup cuma sekali. dah ada orang komen pulak. hehhe.. btw, lain orang lain pandangan. lain pulak putaran rodanya. hahha..

maCy said...

kak.. lapa~

HaNTwO said...

hahahah xtahan kentut diumpamakan ngan hidup...memang betul kan?? pape pun hidup jangan jadi seperti kentut..dilepaskan berbau busuk dan disimpan menyakitkan perut..

Tomato Gurl's Life said...

erkkk..nak makan megi..haha

M a W a D D a H said...

chaon: hehehe..tul tue..lain org, lain pandangannye...hehe



macy: pulak...jom makan...hehe

M a W a D D a H said...

hantwo: hahaha..aku sokong ko han...kentut kalu disimpan memang datang penyakit...hahaha



cik tom: megi perasa apa tue?? hehe

helmi said...

klau ada pktaaan kntut ja,msti mnrik mnt untk mmbaca...haha

Syafrizal said...

kentut jangan tak kentut
asid, toksik, dan angin banyak dalam badan ;)

ASaDa RyutaRo said...

tak nak la kata hidup umpama kentut. sukati buang.. tak bagus..

hehehe :P

M a W a D D a H said...

helmi: haha..kentut tu famous kan...ahaksss...



syafrizal: hehe..kentut itu nikmatkan...lalala

M a W a D D a H said...

asada ryutaro: hahahaha...rileks la asada...mcm xpernah...huh...hahahaha

Related Posts with Thumbnails