Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, November 25, 2010

Menghalau dan memampuskan semut...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari itu, aku dengan ngantuknya nak beradu di kamar yang empuk (empuk la sangat atas toto...:p)...Tetiba nampak sekawan semut hitam masuk bilik aku...Berpusu-pusu diorang masuk...Macam seangkatan askar plak...Sambil-sambil tu bawak makanan di mulut diorang...Aisshh, confirm nak cari tempat tinggal...Huh...Terbeliak jap mata aku...

Then, Keyyah dengan machonya bagi Ubat Penghalau Semut...Aku dah lupa kitorang pernah beli ubat ni masa pergi pasar malam haritu...Dia dia...



Ala...Murah je pun...Rm5 je kot...Lupa...hehe...Memang berkesan la dan memang dah terbukti...
Ubat dia ni bukan setakat semut je, lalat, anai-anai, kerengga, ulat gonggok dan siput babi...Tapi kitorang try kat semut jer dulu....Memang mampus la semut tu dan tak berani datang dah...Tapi kat kawasan tu...Kat kawasan lain plak dia lalu...Adehh...Tu pun mungkin semut-semut ni bersepakat yang rumah kitorang ni best untuk dihuni...Hahahaha...



p/s: Aku pembunuh semut, nyamuk...Arrkkk...

11 comments:

DAUD said...

siput babi leh halau,
babi leh x? haha

syarifah radiah ibrahim said...

pembunuh
haha~

*sudah pulang ke melaka
weee~
:D

iqbalsyarie said...

woooo..bahayaasss

wawaLOVEyou ツ said...

wahhh...rumah wawa pun byk semut ouh. memang banyakk giler!

sampai kt dalam peti ais pun dorang masuk (aritu ada lebih air tin, letak tepi peti ais).

tak tau nk bg ubat ape dah. penah beli tp x berkesan punnn..

Asyi@asyar said...

semut?? hantu betoi lar ehehe
klo lipeh gane lak adah??
adeh soklan ekekek ;p

Encik Gorilla said...

iyalah.... bila tgk betul2 gambo paket tu... ada gambo siput babi la.... huhuhuhu....

ASaDa RyutaRo said...

maksudnya itu bukan penghapus semut, tapi hanya penghalau semut.. kalau rajin, letak la kat sekitar luar rumah. so takde la semut nak datang lepas tu..

kalau dah ada dalam rumah, kena guna ridsect..

ASaDa RyutaRo said...

hurmm... dah boleh jadi yang terbest kot?

Wan 3rd said...

Ridset hari2 pon xleh gak...nti de efek kat kite ataupon kanak2...

Wan 3rd said...

Puas dh gne pelbagai racun serangga tok mnghindari nye dr masok kawsan umah...tp masih ttp ade..

Umiadam said...

Yes...idea dtg untuk halau semut. Tapi tengah cari idea utk halau ulat gonggok...semut OK lagi setakat ni.

Related Posts with Thumbnails