Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, June 1, 2010

Letak Kalendar dalam Blog (Baik Punya)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Mulakan hari ku dan hari mu dengan penuh kegembiraan dan keceriaan....lalalala...Tapi da masuk 1 June..Aku da mulai takut...Masa sentiasa bergerak walau setiap saat..So, jantung aku pun berdetak...dup dap dup dap jugak...Adehh...Tapi sempat lagi kan nak berblog...hehehe...Nanti kan kalu tak buat entry, takut ada yang rindu plak entry dari aku...Eeerrr...Ada ker? hihihi... EErrrr...Mestilah ada...Cik Ser, asyik datang kat aku tanya mana entry baru...lalalala...Ada gak orang rindu entry aku...Jeng..kreng..kreng...hehehe

Malam tadi bukan main hepi lagi sebab aku jumpa tutorial baik punya...Ya..Masukkan kalendar dalam blog ikut google...Sebenarnya memang dah lama cari 'kalendar letak dalam blog' ni...Tapi malam tadi baru perasan ada tutorial kat satu blog ni..Sebelum aku link kan dia, meh aku tunjuk, kat mana aku letak 'kalendar' aku ni...Senang nanti tau, bila ada tarikh-tarikh penting, senang aku nak ingat, nak cari dan terjah..Kebaikan untuk aku...Errr..aku tak tau la korang suka tak...Jom cari kalendar aku...Dia menyorok di sini...


Hehehehe....Then...Jumpa lah kalendar yang aku nanti-nanti kan....


Haaa...Ok tak...Tapi korang jangan la pergi check plak aku nyer aktiviti...Takut terkantoi plak...Hehehe...aku tak tau la korang ni ada ke tak kalendar ni...Mesti dah ada kan..aku bukannya expert lagi pun dalam berblog..Banyak lagi kelemahan..Kalu ada salah dan silap, sila tunjuk ajar k...Aku suka orang yang baik hati lagi peramah...Cool...serta cerdik lagi bijak...Errr...Bagus dari segala segi...But, semua orang tak perfect k...

Kalau sesapa la yang berminat nak masukkan kalendar dalam blog ni yang macam aku punyer, sila ker blog Syafrizal...klik SINI...Banyak info tau leh tau dalam blog dia..Promote jap...Jeng jeng jeng...



p/s: dalam mood hepi tapi ada gak mood tak hepi sebab israel adalah laknatullah...memang kejam dari dulu lagi...tak habis-habis nak hancurkan umat islam...memang tiada peri kemanusiaan langsung...moga-moga umat islam sentiasa dilindungi oleh-Nya...Amin...

18 comments:

sarah shafie said...

hehe..aku mmg sntiasa mnuggu entri baru..eh,ajr aku lah nnti..

nabilah_2908 said...

menarik gak tu...tkde pun klender...hmm...nk buat la..nnti boleh mark bdy kwn2 blogger.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KANTOI

bulatkocik said...

elOw..dah lm tak komen..arini nk komen pjg2 ckit..hehe

1. nak tau software yg buat watermark 2..lawa lar..leyh share ckit tak..

2. aper tujuan letak kalendar dlm blog..rasanya tak perlu kan..sj kaci adah tension ckit..huhu

3. tak tau nk komen ap ag..haha

Ida Sazarina said...

hurm~~nice info adah!!~ pas ni rajin2 wat tuto k~ hehehe~~ :P

M a W a D D a H said...

sarah: hehehe..g klik SINI tu..senang aje dia ajar...


nabilah: ha..sila la try..hehe..btul gak tu..mark besday blogger2 bagus tu..jgn lupa mark besday adah skali k...nak hadiah besar2..hehe


nanajoe: :) adah tak wat tutorial, adah link kan aje...hehehe... (pemalas punya adah)...


fazrul: alamak pnjgnye komen die..dasat bile dtg mood komen die...hehehe

1) yg watermark tu, adah suh member adah wat..nama die keyyah..hehehe..comel kan..hikhikhik...pakai adobe photoshop..baik punya...

2) err...jeles la tu adah ade kalendar..;p.. tak tensen langsung..lalala...padahal fazrul nak wat gak kan... ;p peace

3) xtau nak komen, duk jauh2 skit..hehe..anyway thanks komen banyak2...:)

Keyyah said...

ohho penat aku cari kat mana nama aku..upanya kat dalam komen..wahaha.. jgn lupa letak bday Keyyah k..wahaha.. Keyyah malu nk share tarikh2 ptg ngn org, so simpan senyap2 jelah..hehe

M a W a D D a H said...

sweetsour: hahaha..ada jugak kan..hehehe..errr..aku xletak kot besday blogger..si nabilah nak letak..hehehe...

tapi apa salahnya kalu letak..lalala

bulatkocik said...

haha..

2lar,mnarik lar..suh buat skali boleh ker...buat bulat macho..hak2

tanak buat pun..dekat nset boleh tgk..;)

dah duk jauh nie..klu dekat dah lama g golek2 dekat adah..ajak men guli..hahaha

thx jer..bnjelar cendol..huhu

Syafrizal said...

makin famous la saya hehe..
terima kasih terima kasih

M a W a D D a H said...

fazrul: errr...maybe dia boleh buat yang bulat2..tapi yg macho tu camner erk...hehehe..macho macam perut kamu yg bulat..hakhakhak...

yela...henset dia canggih..xpe la..

hahaha..nak ajak main guli laks...:p

cendol? adah ngidam tu...huhuhu...

M a W a D D a H said...

syafrizal: ha laa..adah nak hadiah besar2...:)

Anonymous said...

urm.. beday maCy 16januari.. tolong masuk kalendar ea? lalala~ ;p

kaizen shinobi said...

owh! letak kat different page.. nice2... hehhee

Dzasc Skachers said...

wah.. tengok ada mood la nieh? pe lagi belanja la wadud makan malam nieh.. heheheh... pergh wadud pon nak letak gak la kalender.. wat ingat2.. :p bleh reminder ker?hehehehe... eh mawaddah ( nama sebenar ) amik kursus coding ker?? :D

M a W a D D a H said...

macy: ok set..nati adah masukkan...tapi macy belanja tau nati..kikiki..

kaizen: ya..memang nice..hehe

wadud@duad: bole..bole blnja..lambat datang malam ni, xley dah...hehe...ha..sila letak kalendar...reminder?? ntah..wadud xplore la kot2 bole ker...hehehe...siap bagi nama sebenar tu..adehh...:p ha? xamek kursus pown..tettt...hehe

Dzasc Skachers said...

owh kira belajar sendiri la nieh...?? hehe nanti wadud carik,lau ada mawaddah (nama sebenar) orang pertama saya bagitau..hehe..

time kasih dah komen..:p

M a W a D D a H said...

wadud@duad: gud3x... wahh..jadi org pertama..syg die...ahakss..

Ida Sazarina said...

adah!~ jgn malas2...hehehe...sila rajinkan diri anda~~ :P

Related Posts with Thumbnails