Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, June 24, 2010

Kenapa motor macam senget...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Perasaan aku semasa bawak motor hari ini dan semalam adalah was-was dan takut-takut...Rasa macam gelong-gelong (senget2 ke kiri dan kanan) je masa bawak motor...Kadang-kadang rasa macam senget-senget je handle motor tu..Kenapa ye?? Aku nak baiki sendiri confirm tak reti sebab aku bukan mekanik motor, mat rempit, mat mat motor ataupun penjual motor...:p Setakat isi angin dan isi minyak, tahu la...hehehehe...Bila nak belok je, mula la rasa bergegar je motor tu...

Tadi dah pergi tanya apek kedai motor...Dia cakap xde pape...Mungkin sebab tak biasa bawak lagi kot dengan tayar depan yang baru di tukar 2 hari lepas...Tukar tayar dan tube skali...Sebab tayar depan pancit...Takut jugak la masa bawak motor dengan tayar depan yang pancit....Ataupun isi angin terlebih?? Motor tu yang bersalah atau aku yang tak biasa?? Perlu salahkan aku atau salahkan motor...Hehehe...

Kalau lah ni motor aku...Alangkah bahagia nya...


p/s: Teringin nak bawak motor besar atas jalan raya....lalalala...

15 comments:

khairul_bariyyah said...

dakcomot x suke naik moto.. apetah lagi nak amek lesen bawak moto.. hee~

Anonymous said...

maCy ske nek moto!

tapi kat uma xde moto..

lesen moto opkos tade..

kt mlake plak sume xxleh bwk trnspot, dah xleh nak tmpang ngade kat sesape.. uhh~

rizputra7 said...

rim bengkok kot..kena check tue..bahaya bawa motor macam tue

M a W a D D a H said...

khairul_bariyyah: hehe...kalu xsuke, xyah naik...tgk motor dari jauh je k..hihihi...


macy: amboi..nak tmpang ngade...hehe..adah leh bwk...;)


rizputra7: rim erk problem? huhu..esok g kedai apek lain la...jangan die kate xde pape la...naya...

Mr. Asada said...

rasanya org yg pasang balik tu menyebabkan rim dia bengkok. masalah gegar2 or senget2 bawak ni sbb tayar or rim je la.. ngeee :D

Dzasc Skachers said...

wadud dulu ada amik giatmara tentang motosikal.. :)
wadud rasa tuh masalah kat tayar belakang dia, kan ada tempat adjust antara rantai dengan tenpat adjust tuh, dia ada takok2 kalau x salah ada 6 takok, so takok2 tuh kene sama dengan yang sebelah dia lagi.. maksud wadud belah kiri dengan kanan mesti sama.. tu boleh jadi jer.. :p

M a W a D D a H said...

asada ryutaro dan wadud@duad: adeh..sesungguhnya aku tak tau bab2 motor ni...tau bawak je..kene g kedai balik ni...huhuhu

nabilah_2908 said...

moto tu saja jer nk manja2...hehe...nk suh bg lebih perhatian pd dia.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MEMOTONG KUKU MENGIKUT SUNNAH

|| NaFiRaa || said...

isk.. sis takut dah nak naik motor.. rasa x selamat jek.. naik kete jek laaaa...

Shamrin Mat Janih said...

Aku rasa coz kau tukar tayar baru tu addah. br2 ni, lepas tukar tayar depan aku, aku rasa semacam jak moto aku. mcm ringan jak handle, mcm senget2 jak. aku check2 rupanya tayar depan tu terlebih angin.....

Tapi kn, aku minat juga moto besar dalam gambar tu. xpa...klu addah beli dulu, bole la aku pinjam2 test ar. klu aku beli dulu, addah lebih test pakai. hehehe.

CikguAfiq said...

yg penting motor masih hidup..hehe

M a W a D D a H said...

nabilah: moto tu pandai gak erk manja2...kikiki...


nafira: hehehe...nati la bile adah mampu beli kete, adah beli, naik dan bawak...:)


shamrin: macam tu ker..ingatkan aku sorng je yg rasa macam tu...sadis tul...:p tapi ingat nak g kedai skali lg, biar die check...hihi...

apa kata sham beli dulu motor besar tu, nati aku pinjam...hehe


cikgu afiq: welcome cikgu...:) memang penting pun motor hidup tapi kalu bwk rasa tak selamat, bhy gak tu cikgu... :)

Syafrizal said...

sepupu saya dah beli motor macam kat atas tu.. lawa gila

M a W a D D a H said...

syafrizal: wahhh..jelesnya kat sepupu awak...

yahaya said...

angin lebih dgn tayar baru bukar mmg ada rasa lain sikit.cuba periksa tekanan tayar.saya pernah kena kedai pam lebih nak belok rasa x sedap.
satu lagi tayar masuk tak balance,biasa kedai letak minyak kat tepi.cuba tengok line pada tayar dengan tepi rim bandingkan disekeliling sama tak..kalau tak rasa gelong la...

Related Posts with Thumbnails