Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, June 8, 2010

Apa nak buat kalau lelaki merajuk....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa nak buat ea kalau lelaki merajuk??? Adeehhh...Sungguh terseksa jiwa dan raga kalu ada orang merajuk nie...Actually aku tak pandai memujuk...Ngan perempuan pun aku tak pandai nak pujuk, apatah lagi insan yang bernama lelaki...

Kebiasaannya kita tak sedar apa tindakan kita, apa perbuatan kita itu membuatkan orang itu merajuk...Maybe tersalah cakap, tersalah sepak, tersalah pape lah, membuatkan orang itu nak merajuk dengan kita...So, apa tindakan kita kalau ada yang merajuk...

Of course la salah satunya adalah ungkapan maaf kan...Ok, aku nak minta maaf kalau aku ada salah silap ketika berbicara...Kalau tak maafkan jugak, camne???huhuhu...Maybe biarkanlah rajuk dia itu lega dulu..huhu...Betul kah tindakan itu...

Actually aku rasa ramai je yang merajuk ngan aku...Dan orang yang pernah merajuk ngan aku adalah ayahku...Huhuhu...Yelah...Orang kata orang tua cepat merajuk...Pernah skali ayahku minta tolong ajar camne nak taip mesej pakai handphone...Biasalah orang tua, biasanya lambat skit nak pick up kan...So banyak kali la jugak ajar...Tapi still x boleh...So, aku berkata, tak yah taip mesej la..Call je...Ha...Terus merajuk...Adehhh...Kadang-kadang tu yang merajuk tu terus terdiam seribu bahasa...

Macam mana erk cara memujuk yang betul-betul efektif dan efisien?? Tak kira la nak pujuk lelaki atau perempuan...wahh..ayat aku...dush..dush...




p/s: aku still tak pandai nak memujuk orang dan kadang-kadang tu aku tak sedar orang itu merajuk sebenarnya....

23 comments:

khairul_bariyyah said...

kalo pakwe,buat bodoh je.. (mesti xde minang aku lpas nih) hahaha...

tapi,kalo org tua.. tataw la.. maybe jaga pcakapan kita.. or, masak mknan fevret diorg ke? wah~~

Mr. Asada said...

hahahaha.. aku merajuk ngn ko..

emm.. kalau lelaki merajuk try la pujuk dengan perkara yang kita tau boleh buat hati dia bunga2.. sbg contoh, bg ayat minta maaf bunga2 kasi cair punya..

buat surprise utk org yg merajuk. lagi best!

**aku nak adiah utk pujuk merajuk ni. hahahaha..

AeMcSketch said...

sama la kita.
mak ak ngah merajuk ngn aku ni. haha

Syafrizal said...

Awak kene pandai pujuk la ye hehe
belajar jangan tak belajar

sarah shafie said...

nsib baik aku perempuan..hehe

Liefde Ain said...

haha. same dgn ain. . tak pandai nak pujuk orang, lelaki ke pmpn. . mmg tak pandai . . kdg2 ain merajuk balik, den org tuh yg kene pujuk. . hak3!~ what u give, u get back. peace no war ! ;D

Dzasc Skachers said...

wadud nak merajok gak la.. tengok camner adah pujok.. :p,, hahahaha

M a W a D D a H said...

khairul_bariyyah: hahaha..buat bodoh erk...kalu xtaw die merajuk?? hihihi...

kalu dengan org tua, maybe kita dah cuba jage percakapan kita, tapi tu la kadang2 benda2 yg kita ckp (means tak badget dia merajuk), buat dia tersentuh, cmne..orang tua mudah tersentuh tau....kena ada skill untuk memujuk org tua... :) skill yg mcm mane tu...errmmm....

M a W a D D a H said...

asada ryutaro: hahahaha...jgn merajuk ngan adah la asada..plizzzz..kikikiki...

masalahnya kan, ayat bunga-bunga erk....confirm aku tak reti karang..kakakaka....

ermm...bagus gak idea tue..kasi surprise untuk orang yang merajuk...surprise tu banyak jenis...bagi surprise yang 'kaw' punya...hahaha...apa yg 'kaw' itu?? sepak-sepak sayang..hahaha...

*nak hadiah ape...aku bg piramid kat Egypt tu k...peace...

M a W a D D a H said...

ayie: g pujuk mak tue...cian die.. :p


syafrizal: err..awak ajar saya camne cara-cara nak memujuk itu..hihi


sarah: hehehe..sib baik ser perempuan..ahaksss...


gades ain: hahhaha...sama la kita...lalala..org tu yang patut pujuk kita kan...kan...hihihi...


wadud@duad: alaaa wadud ni..jgn la merajuk ngan adah..dah la kite duk jauh ni..hehehe...kan adah cakap, adah tak reti nak pujuk..hahaha

Keyyah said...

nk pujuk lelaki majuk erk...xreti jugak.wt muka comeil je kot depan laki 2..wakaka..
tp kalo anak sedara aku yg lelaki majuk sgt senang nk pujuk..on webcam terus gelak2..hilang majuk dgn si abah dia...

oya said...

kalau laki majuk kan..
depends gak la..
ade yg wat silence majuk..
mcm kite call ke msg byk kali x reply..
so buat tatau jer..
2-3 hari ok sendiri..
kalau asik push2 die lg x suke..
hehehe..

eelobor said...

buat derk jer....

Ida Sazarina said...

kalo nana mmg xtaw la..diri sendri kecundang jew dlm pujuk2 ni~ hahahha~~sbb kdg2 laki majok ni, lbh dr pmpn~~ hahaha~~ :))

FiesyaaChacha said...

try pujuk.. if ta jalan jgk, ignore jap.. lame2 okayh senri.. laki neyh ego tinggi.. ;)

M a W a D D a H said...

sweetsour: best idea cik keyyah nie...boleh di praktikkan nanti..hehehe...


mahira oya: nice la kamu nyer komen...so kadang2 kita kena wat xtau..ok gak tuh..hihi


eelobor: hehe..


nanajoe: hahaha..ya betul...

Anonymous said...

ehem2.. maCy memang power bab2 laki merajuk ni..

bia je lah.. muahahaha~

siyes ta reti.. dowg mjuk lg over kdg2, smpi kte plak majuk smule..haha

Ida Sazarina said...

kalo laki majok lg burok rupanya..
so, pd laki yg berkenaan, silalah sedar2 k.. cket2 xpe la nak majok!~ :P

M a W a D D a H said...

macy: kuengg..kuengg..kueng... baik dibiarkan saje...hahaha...nati ok la tu kan..hehe


nanajoe: hahaha...makin buruk, makin tak hensem...hihihi

XIX Dragunov said...

senang je, merajuk je balik...padan muke die...hahaha~~ ala... sbnarnye, kalau laki merajuk, bagi dia cool off dulu... nnt lame2 baek la..hahahaha~~~

p/s: kalau dia tambah merajuk lagi, nasib la... ikut tips ni at ur own risk..hahaha~~

M a W a D D a H said...

XIX Dragunov: hahahaha...baik wat dono je...

Unknown said...

nak wat derk je leh tak???ngee...

salunya, i akan biarkn die majuk...agak2 dah lama...die dh kool, baru la i dtg pujuk...hehe

M a W a D D a H said...

si jari telunjuk: wat derk je la dulu...hehehe... bagus la idea si jari telunjuk...hehehe

Related Posts with Thumbnails