Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, June 7, 2010

Aku telah di 'basuh' kaw-kaw...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Uwwwaaaa....Uwwaaa...Aku telah di 'basuh' kaw-kaw oleh my friends...Bukan di basuh dengan clorox mahupun pencuci penanggal kotoran sinki, tapi dengan kata-kata yang membuatkan aku takut...Kalau di basuh dengan clorox, maybe terus hilang bekas kotoran itu..Tapi kalau dengan kata-kata, terus berbekas dan tak hilang dah...Mungkin otak aku ada 'karat-karat' sikit yang payah nak hilang....Adeehh...

My friends iaitu MJ dan Viko...Uhuk..Uhukkk...Actually MJ bukan my supervisor dan dia adalah my ex lecturer aku dan aku anggap dia my friend...Why? Ntah...Aku hormat dia as a tenaga pengajar tapi aku anggap dia friend...Ok kan...Ngeee...

Kenapa aku telah di 'basuh'??? Aku telah mengong2 jap...Di tanya oleh nya....

MJ: " Apa target kamu ni?"

Haaa...Terkedu aku...Mula terpinga-pinga...

Aku: "Errrmmm...encik, tak tahu la...Kalu dapat habiskan, ok la ni"....

MJ: " EErrr..kamu jangan, dah sem akhir ni, jangan main tahu ker tak tahu"...

Uwwaaa...Nak jawab, tapi mula terkedu...Speechless...

MJ: "Kamu kena ada target ni...Jangan macam ni"...

Adeehhh..sadis rasanya...Diriku mula dah rasa takut...Aku tak tahu...Keliru...


Hari jumaat bersama Viko...

Viko: " Adah, what is your contribution?"...

Aku: "After this step, i try to make my contribution" ...

Viko: Ha?? What...Oh...No...You must have your own contribution before you writing your thesis ok??

Uwaaa...Aku menangis lagi (dalam hati)...Mula terasa takut...Jam mula berdetik...Tik..Tik...


Mula rasa pening-pening...Actually perasaan down ni bukan setakat lima or enam kali...Agaknya lebey kot 100 kali....Adeehhh...

Apa yang dilakukan perlu ada TARGET untuk berjaya...Jangan pakat hentam keromo aje...Hidup tak senang, hati tak girang....


p/s: hidup terus ikut flow @ ikut simpang lain?? jom kita lompat bintang...

25 comments:

khairul_bariyyah said...

same la kite adah.. huu~~ xde arah tujuan la lpas grad nt.. =(

Ice Juliette said...

ptot la die nmpak bersih.. hehe ^^ bru pas di basuh upenye.. huk3 >.<


nk join gak la lompat bintang.. ermmm.. hehe

gud luck ye kak..

M a W a D D a H said...

khairul_bariyyah: sama la kita...jom lompat bintang..hehehe...


ice juliette: hahaha...tengah bersih ni walaupun kusut..hahaha...jom lompat bintang...

thanks dear...:)

Mr. Asada said...

hahahaha.. cool adah.. bawak bertenang utk fikirkan hala tuju..

dah hbs eksperimen ea??

Aesya Zealous said...

berusaha! tentukan hala tuju. insyaallah dapat dituju

si para para said...

wah wangi..bau sabun ape nih..hehe
kita sepatutnya ada..err yg tgh taip ni pun tak tau apa2..hehe ok jgn sedih2...

~fisha~ said...

double ur prays!! insyaAllah, Dia akan bagi petunjuk kan cik waddah! ehhee..:)

qellissa said...

dulu masa kecik2 target nak belajar sampai U, bila sekolah menengah target nak keja bes bes, bila da keja target nak kawen lak, bila da kawen lak target nak kaye nak kumpul harta..tp x kaye2 ...kaye roti adelah melambak kat umah..hihihi, pastu bila da kaye lak target nak g haji lak..buat amal ibadat lak..leh gitu target camtu?

Naing Ismail. said...

huhu tak suka jugak nak letak target :(

M a W a D D a H said...

AesyaZealous: ya!! chaiyyokk3x!!! jom kite cari hala tuju yg sebenar...


asada ryutaro: hehe...asyik selalu cool je adah ni..skali terkena...ha..amek..hihi..nak meng'cool'kan diri la ni...:) adah tak wat eksperimen...peace...


si para-para: bau sabun dettol tak? hehehe.. xmo sedey sebenarnya nih..huhu...


fisha: thanks dear..kena double pray ni...:) tul cakap fisha...


qellissa: errr, bagus la qellissa punya target...adah bangga ngan qellissa...tak sia-sia adah ada kawan macam qellissa..:)


cheximm: nape x suka lak ni dear cheximm...takut kecewa erk...

Dzasc Skachers said...

ooo... malas ekh.. ada ke wat keje tangguh2.. nanti menyesal adah.. :) tu baru basuh sikit her, wdud lagi penah kene basuh kaw2..hehehehe.. do da best ekh adah :p

Keyyah said...

MJ a.k.a supervisor aku mmg baek kan..sentiasa bagi kata2 semangat..tp kekadang sampai down n menggeletar pn ada...hehe

M a W a D D a H said...

wadud@duad: hehehe...ye, adah dgr nasihat wadud tu k...hihi..di basuh kaw kaw la tu..xmo tulis panjang2..hehehe...thanks wadud..


sweetsour: dia memang terbaekk!! bila down, jiwa rasa parah..huhu

Anonymous said...

ganbatte!

meh maCy tman g wt eksperimen..

tp klo ta jd, tlg siap2 bukak tgkap maCy na lari~

Syafrizal said...

tu tandanya dia suruh awak concentrate betul2.. dan jangan lengah2 hehe

aien said...

yup! hidup perlu ada target!!

hehe ^___^

Shamrin Mat Janih said...

Kita mesti ada target untuk menentukan apa yang kita inginkan. Kdg2 kita lupa tp usia kita terus meningkat my fren. tp kita kadangkala perlukan nasihat, pandangan org lain utk refresh balik target kita.

bulatkocik said...

alala..adah jgn cedey2..bulat ader kat cni..meh bg pinjam bahu nak..hehee

tp jgn lap hingus plak..;)


pasni, adah kena lebih bsedia lar..len kli men jawab jer tp msti pndai pusing2..lyke bulat..huhu

CassiELFia said...

salam mawaddah..

mawaddah pun tgh dlm mood thesis ke?
kechik pun tgh serabut cari tajuk untuk fyp ni..ishk! T___T

p/s : kdg2 kita perlu amik simpang lain bila perlu..=)

Ida Sazarina said...

adah my dear~~
usaha sungguh2 k~ heheheh~~
try to get ur own target!~ :)

oya said...

rezeki akan ade..jgn risau sgt..
janji buat yg terbaek k..setakat mana yg kamu mampu..
GOOD LUCK!!

M a W a D D a H said...

macy: gambate..gambate...thanks macy..kalau macy bukak tingkap, adah kuar dulu..hahaha


syafrizal: ya..saya pun rasa dia nak suh saya concentrate betul-betul...bnyk main la saya ni..adehh...


aien raz: ya betul..saya sokong kamu...


shamrin: saya setuju apa yang awak kate tu shamrin... :)


fazrul: nak lap hingus..nak lap hingus...hehehe...nak pandai pusing2 tu, ilmu kena cukup tau dak bulat..hehehe


che kecik: adah dalam mood progress n thesis...we are da same...:) nak amek simpang mana nih...adusshh...simpang 3 or simpang 4? hehehe


nanajoe: adah cuba nak archive my own target nih..huhu...takut...


mahira oya: thanks dear...rezeki ada di mana-mana...

CassiELFia said...

ishk! cuak-ing ngan fyp..T___T
ehe! amik simpang dua sudah la adah..byk sgt simpang..poning nnt kang..ngeee! ^_^

M a W a D D a H said...

che kechik: hahaha...ak ah la...baik simpang 2 dri simpang banyak2..hahahaha

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

Related Posts with Thumbnails