Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, April 19, 2010

Jenayah seks meningkat 50 peratus

Salam 1 Malaysia...

Ni baru lepas baca surat khabar metro online...Terjumpa la satu artikel ini....Jenayah seks meningkat 50 peratus!! Haa...Terkedu aku...Sila baca...

KUALA LUMPUR: Jumlah kes jenayah keganasan seks, termasuk liwat dan sumbang mahram yang dilaporkan meningkat hampir 50 peratus dalam tempoh lima tahun bermula 2005.
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata pada tahun lalu sejumlah 4,238 kes jenayah keganasan seks termasuk rogol, liwat dan sumbang mahram dilaporkan berbanding 2,427 kes yang dicatat pada 2005.

Pada 2006 pula, sejumlah 2,943 kes jenayah berkenaan dilaporkan diikuti 3,689 (2007) dan 3,986 (2008), katanya dalam jawapan bertulis pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan Teresa Kok (DAP-Seputeh)
mengenai pecahan bilangan laporan polis berkenaan kes jenayah yang berkaitan
dengan jenayah seks sejak 2005 hingga 2009.

Hishammuddin berkata berdasarkan statistik jumlah tangkapan bagi kes
keganasan seks bagi tempoh yang sama ialah 1,504 pada 2005, 1,837 (2006), 2,649
(2007), 2,656 (2008) dan 2,701 (2009). - Bernama

p/s: Tiba-tiba teringat ada 1 kes yang melibatkan pemuda di Durian Tunggal, Melaka yang sudah ditangkap atas kesalahan merogol...Perogol bersiri gitu...Tak kira la orang muda ke, orang tua ke, budak-budak ke...Sume die rembat...Menakutkan aje...So, perhatian kepada perempuan-perempuan di luar sana berhati-hati lah kamu dan selalu lah berteman kalau nak kuar ke mana-mana....

15 comments:

hans said...

skrg benda2 lucah bersepah merata2
tu jenayah seks meningkat tu

DALILA MISMAN said...

Mu tu haaa...jangan kuar rumah sorang-sorang naik motor

M a W a D D a H said...

hans: tu la pasal...skrg macam dah senang dah nak buat jenayah terutamanya seks...macam susah dah nak bendung...

M a W a D D a H said...

dalila: saya pegi menuntut ilmu.. :)

sarah shafie said...

yg jumpa kt kedai mkn td aku tkut jgk..

sarah shafie said...

yang kt kedai mkn td aku tkut jgk..huhu

M a W a D D a H said...

sarah: aku pun takut jugak...

si para para said...

kembali kpd pangkal jalan......

Chaon Cornerz said...

pengawasan kurang la..

LaNuNsepet said...

take care ladies...

M a W a D D a H said...

si para para, cha on: yes..u r right...

lanunsepet: ladies memang kene sentiasa berhati-hati...

Miss Q said...

itu belom masuk seks rambang suka sama suka lagi tuhh

M a W a D D a H said...

Miss Q: tau xpe..kalau masuk kes yang seks rambang suka sama suka tu agak nya up berapa percent lagi erk...huhuhu...

Yorke Kun said...

tu la. nak bagi anak2 keluar sorg2 pun bimbang.

M a W a D D a H said...

Yorke Yun: tul2..sume mak dan bapak dah makin risau...

Related Posts with Thumbnails