Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, April 16, 2010

Dilemma penunggang motosikal...

Hari nak cerita mengenai dilemma penunggang motosikal...Dan ini adalah sikit sebanyak pandangan dan pemerhatian aku...Aku tak tau lah korang macam mana...Dan juga aku merasai sendiri sebagai penunggang motosikal yang berhemah...

Dilemma penunggang motosikal:
Perasaan tak baik sebagai penunggang motosikal:
1) "Adoiii..panasnya kat luar nie...macam mana nak kuar ni...atau...alaaa..hujan..kena lah delay dulu sebelum hujan berhenti"...
2)Bila panas: "Alaa...panas nya...habis hitam aku hari ni"....hehehe
3)Bila lepas hujan:"Habis motor aku ni, dah la baru basuh tadi...Uwaaa" or "Jangan lah ada kereta atau lori bawak laju-laju, kalau basah kuyup baju dan buku ni habislah...huhuhu"....
4)Masa kereta or lori memotong dengan lajunya dan hampir mengenai motor: "Fuhh..takut dan terkejut aku, sib baik aku ketepi..kalu tak..."
5)Bile bawak motor tapi duk belakang lori: " Habis mata aku masuk habuk"...
6)Bile lori suka hon penunggang motosikal: " Aduhh, terkejut aku, dah la bunyi hon macam serombong kapal, boleh tak jangan hon, sib baik aku belum kena serangan jantung lagi tau"....
7)Dan apa yang dirisaukan apabila penunggang mototsikal itu adalah seorang perempuan: Takut diragut...Dah banyak kes yang kita dengar mengenai isu ni...Kes peragut meragut mangsa di jalanan...huhu...Selalu berhati-hati...Hope sentiasa selamat dan dilindungi Allah...
8)Tak boleh la pakai lawa-lawa (means baju kebaya ker, baju kurung moden ker) sebab kain sempit...kalau motor guna starter ok la lagi..kalau start pakai kaki..habis rosak jahanam baju...Then tak leh pakai kasut tumit tinggi...Habis rosak tumit kasut...So kena bersederhanalah kan....hehehe....

Perasaan yang baik sebagai penunggang motosikal:
1)Bila hari redup: "Alhamdulillah, hari ni redup, xder la panas sangat masa nak bawak motor"...
2)Bila time jem: Boleh mencelah then duk depan skali kalu traffic light kaler merah...
3)Bila isi minyak, murah jer...hihihi

p/s: Itulah aku rasa dilemma penunggang motosikal semasa bawak motorsikal...Badan memang terdedah 100% kepada bahaya dan accident...So kenalah selalu berhati-hati dan berdoa kepada tuhan agar selamat pergi dan selamat pulang ke destinasi....

7 comments:

|| NaFiRaa || said...

betol tuh... kita terdedah 100% terhadap risiko kemalangan.. hari tuh masa kete sis rosak..hubby antar gi keje nek motor.. berlaku plak eksiden kat jalan motor.. huhuhu trus takut nak gi keje nek motor~

M a W a D D a H said...

mmg btul tu akak...sebenarnya takut woo naik motor...tapi apakan daya, belum mampu lg nk beli kete...hihi...hanya mampu berdoa dan berserah..mintak dijauhkan segala kesulitan...ameen...

najmu said...

kesimpulannyer, bwk2 la blajar bowok kete.. ngeh2

keyyah said...

hehe nk tambah lg..kalo ikot belakang lori yg berasap itam ja mst jiwa ku sgt2 tensyen...tudung mst la hitam.baju bau asap..hehe

chemay said...

nie sume monolog penunggang perempuan cam kite nie
tp lau laki..
dorg x kesah pon panas ngan habuk sume tuh
an??
dorg selambe jew
heheh

M a W a D D a H said...

najmu: meh kete bg kat saya...

keyyah: tahu xpe, pernah gak mcm tu, rase tak berbaloi kalau pakai tudung mahal n baju mahal...huhuuh

chemay: ak ah...monolog seorg pompuan..ermm yela..laki mmg xkisah..kulit diorang tebal...xkish berpanas dn berhujan...

Najmu said...

amik ah kete.. kete sorong depan rumoh tu

Related Posts with Thumbnails