Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, March 16, 2011

Sendiri....

Sendiri...
Sendiri mengelamun...
Jauh ke depan....
Ke ufuk timur mungkin....
Memikirkan hala tuju....
Apa yang dimahukan dalam hidup....

Kosong...
Tiada ruang-ruang mahu bernafas...
Mungkin ada....
Hanya sekelumit cuma....

Sepi....
Tiada warna....
Mungkin hanya ada satu warna sahaja...
Mungkin dua...
Mungkin tiga...
Titik....

Bersyukurlah...
Kerana Allah masih memberi nafas kepada hambanya....
Memberi mata untuk melihat alam flora dan fauna....
Kaki...Tangan....
Semua ada kelebihannya yang teristimewa.....
Apa yang penting....
Memberikan akal untuk kita berfikir....
Dan merenung kembali....
Asal usul kita.....
Apa yang diperlukan dalam hidup....
Apa yang perlu dibanggakan....


Semua terletak pada kita sendiri.......



p/s: ............................

14 comments:

Prince Halilintar said...

semakin kenyang adah berpuisi ni..tak abes lagi ke layan blues ni???hahaha

TunTeja said...

semua terletak pada kita sendiri..betul :)

si para para said...

dia telah berikan kita dengan kelebihan...
jadi kita kena guna sebaiknya..
dan tak lupa untuk bersyukur atas segala kurniaan..
:)

intan suraya said...

syok gak bce puisi2 adah nie.. sungguh puitis..hehe

Edy Zaidi said...

amboi..bermadah

Keyyah said...

all the best in what ever u do... smoga ada sinar pelangi di hujang perjalanan nnt... aminnnn

Hairil Rizal said...

Hmmm...puisi lagi for the 2nd time in a row.

Mesti ada sesuatu dlm fikiran dan perasaan tu kan?

Tapi, mmg betul kata Adah...apa yg kita mahu sebenarnya ada dlm diri kita sendiri.

ïêmå å¢klê§ said...

jom kita mengelamun sama2....

KUREKURE COMEL said...

adah mikir apa ni...ooo...adah...


betul...semuanya terletak pd diri sendirikan....


tak kan nak letak dekat adah kan...
hihihi...

Syikin said...

duk sendirian kat umah ker...

Mr iz said...

ye cik adah kita kita patu bersyukur masih terjaga untuk menghirup udara...he he he... kita yang mencorak kan nye... nak atau tak nak je.. kekadang kita mudah lupa dan leka... jadi gunakanlah akal dan jiwa dalam membuat pilihan..... jgn sesekali lupa...siapa kita...he he he

fRaMe+LenSeS said...

wahh.. puisi yang besh la.. suka2.. ;)

Nadh datang melawat ni.. ;)
Assalamualaikum
Si Pendusta CInta

qellissa said...

aduh Adah sungguh puitis skrg ye..=)

aNiS aNiSa said...

sendiri melayan sepi...

org yg seni mest kreatif kan =)

Related Posts with Thumbnails