Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, March 4, 2011

Lagu Loghat Terengganu...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat petang dan selamat bercuti ye...Almaklumlah esok cuti...Yeaayy...Bagi aku, tiap2 hari aku cuti...Wahahaha...

Dengar lagu pom rasa kelakar tahu....hehehe...Sape2 nak nyanyi dalam bentuk video boleh gak nak join contest aku....tettttt...hahaha...

Lagu itik gembo gembo...Sebelum lagu ni aku tahu, arwah mak aku selalu nyanyi lagu nie...Aku ingatkan mak aku ni reka sendiri lagu nie...Rupa2nya lagu loghat ganu kiter rupenyer...Tapi tak 100% sama lar...Lebih kurang....

Mak aku nyanyi camnih....

""Itik gembo gembo, ayam kepong anok....Kutip bunga melur wak alik umoh mok....Mok tapong baju, jalang tepi bukit....Dok dengor kate aku, aku godang boleh sakit"....

Macam tu lah lebih kurang....Tapi dalam video ni lain sikit irama dia...Siap tambah cak lalong lalong...cak lalong....Hehehehe...Aku tahu lagu2 ni pom masa Faizal AF4 dulu nyanyi lagu2 loghat nih...Adehhhh...:p

Best...Best...Jom la dengar....

Lagu Loghat Terengganu: Itik gembo gembo....




Lagu ni pom kelako gok...Pasal laki bini....Siyes kelako...Aku malas nak citer...Biarlah lagu ni menceritakan segala-galanya...Chewaaaahhh...Seronok dengor...

Tajuk: Kerabu pucuk paku




Lirik lagu kerabu pucuk paku ni atas permintaan abang jonni...Dia nak karaoke...:p

Kerabu pucuk paku sayur kacang
Panggang ikang puyu tumbuk sambal belacang
Celur pucuk labu buat ulang
Tanok nasik beras kusang
oooooooooo
Ikang kering anok tambang
Nok makang sedap kite pitih tak dop
Bini beranok rapat anok rama terlajok
Kadang pisang sikat kite dok dang koyok
Ade lagi hok duk teriok
ooooooooooooooo
Hok ni kecing hok ni berok
Tamboh pulok kije buleh sikit2
Byk hok duk sj perabih duit
Lepas2 ise dok dang makang nasik
Bosang anok duk jerik
ooooooooooooooooo
Pagi2 mitok duit

***Kadang2 mari pikir dlm hati
Mcm mn care nk tambah rezeki
Mujur lah pagi ni ade saing mari
Ajok niaga kecik2
ooooooooooooooo
Rase senang dlm hati
Amber meniaga buat kusi rotang
Ade warna coklat warna itam
Nok ato dekat jabat kraf tangang
Jln kolej bukit bintang
ooooooooooooooo
Boleh tamboh pendapatan
Begitulah care kalu mahu hidup
Buat ape sj yg kite sanggup
Jgn duduk sj buat buncit perut
Lama2 buleh meletup
oooooooooooooooooooo
Anok bini buleh cabut

***
Org tua dulu ade beser pesang
Kalu2 kite nok wi anok jarang
Rebuh akor kayu bui bini mkn
10 tahung buleh sorg
oooooooooooooooo
baru ceroh mase depang

Hehehehehe... 

p/s: kalu dok pahang, leh ar tanya aku...kehkehkeh...ataupun nok cerita pasal lagu loghat negeri korang lah gak....kongsi2...hehehehe

p/s: teringat member aku sorang tu, orang johor...minat sangat si faizal af4 dulu2...mungkin terpengaruh ngan loghat lagu nie kot...wakakakaka...

15 comments:

myzziema said...

rindu kt tok..

ezy.fia said...

kerabu pucuk paku selalu dh dgr..
hehe

Prince Halilintar said...

ahalah..dah lame xgdr lagu itik gambo2 tu..lagu loghat ngori prince ape eh? kejor yob kejor!!! itu je prince taw..haha

Unknown said...

lagu watimang landok takde?huhu

KUREKURE COMEL said...

hehehehe...dulu masa couple dgn mat...mat selalu paksa dgr lagu ni....konon2 nk kasi pham cakak ganu...hihihi...tp tak paham jgk...





p/s:bru siap separuh contest adah...hehehe

ankeljonni said...

huhuhu... letaklah lirik.. baru aku bley tumpang sekaki nyanyi...huhu..

aku suka lagu ke 2...

Intan7 said...

kerabu pucuk paku nie mat over kn nyanyi.. bese dgr kt radio..huhu

ankeljonni said...

huhuhu... baru aku bley karaoke..

oooooooohooooo....

Unknown said...

Menarik2! pernah dengar time kecik2 dulu je. da lupeee. haha

Mr iz said...

alamaksemen kena g amik kos ni ...baru bole tangkap feeling kot...he he he... tak brapa nak paham...he he he he...

syarifah radiah ibrahim said...

teringat dulu masa kecik2 pernah pergi terengganu
masa tu kat kedai makan, mintak pinggan kat orang tu
dia dok cakap 'pinggang'
penat la syarifah ulang2
'pinggan, pinggan, saye nak pinggan!!' [lama2 macam dah geram]

pastu baru teringat, kat terengganu memang cakap centu
haha~

Keyyah said...

haha kelakar lagu ni..nnt jgn minum akar kayu ye cik adah...bahayaaaa.. tggu dapat anak ramai dulu..hahaha

si para para said...

lagi macam ni kurang di beri perhatian umum.sayang sekali.

Miss Yaty said...

jadi dak ganu memang bertuah...hihiii

p/s: adah, sowey lmbt terjah sini..yaty nak lah klip tu...bpe hrge las yaty mitak tu ye..lupe plak...

ni emel yaty : nurhayatimdrushdi@gmail.com..adah tlg send emel nanti yaty bagi alamat ye...

p/s: hope klip tu de lgi ;)

najihah sahami said...

haha..mcm comell je lagu tu. adehh...bereh r ganu kiterrr

Related Posts with Thumbnails