Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, March 29, 2011

Kekreatifan bekas nelayan....

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Hari tu aku cerita berkenaan sepupu aku yang decorate siput atau kerang2 laut jadi kapal layar atau perhiasan rumah...Yang terlepas pandang, klik SINI....Ni jadi lain plak...Bukan daripada siput tapi dari pelampung yang digunakan oleh nelayan semasa menangkap ikan...Jom kita terjah....

Nampak macam teko...Eh..yeke...

Agak2 ni bunga apa ye...

Macam sisik ikan tengok skali imbas...

Apa nie? hehe

Layan jer la...Hehehe


Rumah korang ada?? Takde kan...Hahahaha...At last, boleh buat pasu tanam pokok2....Sapa yang tak kenal tu pokok apa...Tu pokok aloe vera aka lidah buaya, okey...Hehehe....Banyak khasiat aloe vera nie...

Dulu-dulu, kat rumah aku ada gak tanam pokok nie...Amek lendir daun ni then tempek kat muka...Kiranya tradisional lah nie...Kulit memang rasa lembut pas tue...Tapi kadang2 rasa ada sedikit gatal....

Eh..Nak citer pasal kekreatifan bekas nelayan, tercerita lak pasal aku dan aloe vera...Hahaha...

Layan jer la adah nie...:p



p/s: Seronok jugak layan kekreatifan orang...:)

9 comments:

Hairil Rizal said...

Seriyes kreatif!!

Sapa yg tuan punya kekreatifan tu??

Mr iz said...

wahh...cantik dan menarik... boleh dikormesial kan kot benda ni...he he he..

qellissa said...

kreatif lah adah, menda ni kt umah sapa ni? kat umah adah ke?

KUREKURE COMEL said...

mmg kreatif gile la...
tak terpikir nk buat pelampong tu jd cmtu kan...


fuuhhh...

Cik Ezy said...

comel nye pasu..
tanam pokok orkid pon cantek tu..

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sgt kreatif! Nampak kemas hasil2 kerjanya.

Nasriq said...

cantik dan kreatif...

chenta said...

sokong suma y cakap.

sangat cantik dan sgt kreatif!

bulatkocik said...

bulat terpanggil untuk komen disini kerana semuanya bulat2.. haha..

klu dekat tempat bulat.. benda macam nie kitaorang buat main bola.. tapi kecik sikit.. alaaa.. dalam pam tandas tu.. ~lalala

Related Posts with Thumbnails