Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, February 23, 2011

Tertarik...

Aku baca thesis..Tertarik satu benda...Untuk dikongsikan bersama....

"The wireless telegraph is not difficult to understand.  The ordinary telegraph is like a very long cat.  You pull the tail in New York, and it meows in Los Angeles.  The wireless is the same, only without the cat."

Albert Einstein

Menarikkan telekomunikasi nie...Menarikkan wireless nie...Errkkk...
Yang poning kepala eden adalah telekomunikasi ni cepat je berubah...Daripada wired kepada wireless, speed yang low kepada high, standard, product, networks, frequency, kepelbagaian antenna, data rates....Macam2 lah kalau nak diceritakan....Tak mahu mengulas lebih....

Semakin kita belajar, semakin banyak benda yang tak tahu...Semakin kaji, semakin banyak benda yang perlu di'eksplore' lagi....Ni dalam bidang nie..Dalam bidang architecture?, perubatan?, masakan?, hartanah?, kewangan? perguruan?...Waduh2...kok banyak ilmu kat dunia nie....hehehe...

Syoknya kalau boleh mendalami semua ilmu...Tamak ye..Hehehe...Dalam hati mahu mendalami ilmu rumahtangga lak...Hahaha...



p/s: malam ni naik bas...aku cuti sesuka hati...bila kerja nak siap camtu adah weyyy....

18 comments:

KUREKURE COMEL said...

meh....meh...blajo rumah tangga dgn mina...sure jd bini solehah...kihkihkih....



i love network!!!mina mmg minat gle ntwork....nikmat mcm mkn mcd wooo...
hehehe....

tp kalau nk blajor semua....
aduhhh..jd biol otak...

Mr iz said...

tak salah kalu tamak dgn ilmu...tapi jgn kedeut....nanti tak berkat..... he he he...

khairul hisyam said...

ilmu itu penting tapi pemahaman lagi penting :)

iqbalsyarie said...

Baguslah. selagi mampu, tuntut saja ilmu tapi ingat, kena ada penghayatan dan amali. hehe

ilmu rumah tangga? erm.. just terfkir~

mR.sYaH said...

betul tu.. ilmu ini luas.. semakin kita belajar semakin byk benda yang kita tak tahu..
saya cuma tahu ilmu kejuruteraan sikit2 jer.. hehe..

tricksrex said...

haha
adah major communication ke?

Keyyah said...

luv telecommunication eng..ngeh3... serabot kepala otak....


ehem3 adah dh nk blaja ilmu umah tgga erkkkk...daah xlama lg kot...tettttt

Prince Halilintar said...

sebab itulah kite disuruh untuk menuntut ilmu..sangat berharag malah lebih bernilai dari emas..hehe

qellissa said...

tuntut ilmu walau smpi ke china sekali pon..xde istilah tamak dlm menuntut ilmu adah..;)

M a W a D D a H said...

kurekurecomel: kena belajo ngan mina nie...lalalala...org chop mina tau nanti...hahaha...

fuyooo..mina minat network...caya lah mina...nak berguru, boleh?? hehehe



mr iz: hehehe..betul2, nati ilmu tak berkat kalau kedekut...rugi je belajar banyak2 kalau tak berkat...hehehe

M a W a D D a H said...

khairul hisyam: ya betul...pemahaman lagi penting..adah setuju tu...



iqbalsyarie: hehehe..btul2...kena ada penghayatan dan amali..tapi kadang2 ke laut gak...adehhh...hehe..ilmu rumahtangga..jom terfikir...ngeee

M a W a D D a H said...

mr syah: ok la tu tau sikit2..adah pun tau sikit2 gak...hehehe...



tricksrex: tak lah...major on electronic...:)

M a W a D D a H said...

keyyah: hahahha...serabut2 pun, best gak kan keyyah...hahaha..xlame la tue...hahahaha...tettt



prince halilintar: wahh..power ah ayat prince..berharga dari emas tuh..:)

M a W a D D a H said...

qellissa: itu lah...bile ntah ni nak sampai negeri china...hope dapat sampai la suatu hari nanti...hehehe..:)

tehr said...

hehe
ilmu rumah tanggu tu memang mengasyikkan
adah patut belajar secepat mungkin

M a W a D D a H said...

tehr: hahahahaha...dengar kata tehr nie macam xsabo2 lak...:p

little_teddy said...

adah! adah! adah! aku langsung tak paham derrrr...huhuhuhu

M a W a D D a H said...

little_teddy: tak yah paham ler teddy..nati teddy paham ler suatu hari nati...teddy tak cukup umur lagi ni...hehehe...

Related Posts with Thumbnails