Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, February 8, 2011

Ayam kampung dah mampus....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Salam pembuka kata dan salam petang...hehe...Ini cerita di masa balik kampung ritu..Biasa lah kalu dah duk kampung, tak rajin sangat nak hapdate walaupun ada internet....hehehe..

Ya..Ayam kampung kat kampung aku dah mampus...Semua mampus...Akak aku bagitahu...Baca dari paper yang mengatakan kebanyakan ayam mampus sebab terkena penyakit hawar...Penyakit ni tersebar after banjir...Bila terkena penyakit nie, mula lah ayam tu tak berselera nak makan dan berhingus...Lepas 2@3 hari, mampus cam gitu jer...Waaa...dah tak boleh dah la masak ayam kampung...Makan ayam kampung pun sebab memang bela...Dah bila takde nie, susah dah lah nak cari ayam kampung pas nih....Akak aku cakap, ingat nak sembelih bulan 3 ni, musim cuti sekolah...Dah tak sempat dah lah...

Korang suka tak makan ayam kampung...Ada orang dia memang tak suka dan tak makan ayam kampung...Bagi aku, ayam kampung sedap...Daging dia liat2 skit...Tapi biasa lah, kena masak lama skit atas dapur supaya empuk skit ayam dia....Masak gulai atau pun goreng sambal...Fuhh..nikmatnya...Ayam kampung masak rendang pun sodap...Wallahhhh....

Makan sate kajang...Tapi bukan kat kajang...Oleh kerana entry ayam...tu ha, nampak tak sate ayam...Yummy...Kak Nor dan Abg Lin belanja...Jangan jeles semua...kahkahkah....


Tetiba teringat rancangan kat tv, Ustaz Sohor Bani Leman cakap...Dia cakap, dalam setahun tu, Allah akan turun kan satu penyakit kat bumi nih...Cuma tak diketahui bila...Sebab tu makanan yang kita hidang, kalau tak nak makan lagi, kita hendak lah tutup....


Kesimpulannya...Makan lah makanan berkhasiat...Dan perhatikanlah tingkah laku ayam-ayam anda di rumah...





p/s: Macy si dak cute ajak gi gathering kat Melaka...Oh...Aku pemalu orangnya...Kehkehkeh....

27 comments:

Hanis MY said...

sedapnyaaa satay..nyum2

M a W a D D a H said...

hanis my: sedap sampai menjilat jari...kehkehkeh

aniz said...

adah..seb baik gambar satay..tidaklah terliur..hehehe

echah mashuri said...

ecah tak boelh makan aym kmpg.sebabbb..ehehhe.entahla kenapa.tapi kalau tak teringat bedal jugak;p

M a W a D D a H said...

aniz: hehe..yela...aniz kan xsuka makan sate..hehehe..rugi...:p



echah: mesti echah teringat atau terlihat something nie pasal ayam kg kan...hehe...

Raji berkata said...

oh kena ambil ikhtibar nih..
bila ada kita kena bersyukur
lepas nih xnk order lebih dri keperluan lgi
hohoho

intan suraya said...

hmmm.. intan x bape sukalah mkn ayam kg.. daging keras dan liat.. telur ayam kg. pn intan x mkn..hehe

man yusoef said...

ayam kampung liat tapi sedap!! bukan cam ayam bandar...isi bnyk, tapi ntah obat ape letak..haha

Prince Halilintar said...

prince suke mkn ayam kg..lagi sedap kalau wat rendang..best2..tapi sekarang dah xde bela ayam kampung dah..tapi klu nk mkn boley mintak sekor kat pakcik prince..hehe

little_teddy said...

adahhhhh....ko buat aku laparrrr..grrrr

Cik Ezy said...

krng suke ngn ayam kampung walaupon saye org kmpung.. ekeke..
ayam kmpung mhal la kalo kat kdai mkn.. huu

M a W a D D a H said...

raji: nak order ape raji...hehe



intan suraya: telur ayam kg pun best..nak2 kaler kuning tue...betul...cuba la intan...:)



man: ya betul..ayam bandar banyak makan ubat...hehe

M a W a D D a H said...

prince halilintar: sekarang dah jarang dah org bela ayam kg...huhu...



little_teddy: jom makan, teddy...hehe



cik ezy: tau xpe...memang mahal pun..huhu

E.d.Y said...

tiba2 nak makan satey..adui..mana nak cari ek

KUREKURE COMEL said...

ayam kg masak lomak cili api!!!...
sodapnye....terliur lak...hehehe

M a W a D D a H said...

edy: kat kedai2 mesti ada punya...gi cari sana...mengidam plak die...:p



kurekure comel: memang sodap tuh...esok kurekure comel masak okeh...org nak skit...:)

Hairil Rizal said...

Daging ayam kampung mmg lagi sedap dari ayam bandar. Bandar? Hentam aje lah.

Sbb tu la harga dia mahal sket...kan?

Abang Jonni said...

aku suka rendang ayam kampung... huhuhuhu... sedap ah

M a W a D D a H said...

hairil rizal: ak ah..ye la kot..sbb tu harga mahal..telur ayam kampung pun mahal tau...belasah je ayam bandar...hehe



abang jonni: sama la...:)

Mat Ganu said...

byk lugi lah cam tue....hehehe

krole said...

wuahhh bestnye mam sate...ohye sal bloglist tu..adah akn diutamakan~ngeee

AngahSayang2314 said...

satay semalam pun hubby ada ajak makan gak...

Izan Ishak said...

k.izan mengidam satay nih~

Nabilah said...

oh ye?sadisss~~sian ayam sakit~
hmm..ayam kampung sangat sedap~
satay ayam paling sedap.hehe~

M a W a D D a H said...

mat ganu: tau xpe...huhu



krole:kadang2, adah tgk sate teringat krole...nape yer..hikhikhik...thanks krole..;)



angah: wow..sedapnyee...marbeles...

M a W a D D a H said...

izan: alahai...jom..jom...hehe



nabilah: itu lah..sian kat ayam...xsempat nak sembelih...huhu

Yuni Aisyah said...

lamanya x mkn satay kajang....nyum2..

Related Posts with Thumbnails