Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Saturday, December 11, 2010

Auta atau Fakta??

Siapakah diri aku...Apa yang best sangat tentang diriku....
Errrmmm...Actually aku telah ditagged oleh Mawarni, Mrs Gee dan ada sorang lagi aku dah lupa la...Maaflah ye...Tajuknya adalah Mengenali Kamu dengan Lebih Dekat...Nak kenal ke...Kan dah kenal...hihihi...Ok...Ok...

25 cerita aku....

1) Aku seorang yang simple-simple je..Tak suka berfikir secara complicated....Boleh plak camtu...Nama aku, kakak aku yang bagi...Nama ni dia bagi sebab nak suruh aku jadi orang yang baik sebab maksud nama ni amat baik sekali iaitu "Cinta" aka "Kasih Sayang"....Ntah sesuai ntah kan tidak ngan aku...Eh, of course la sesuai....hehehe...

2) Masa kecik-kecik dulu aku tembam dan kakak aku cakap aku selalu nak di dukung...Dah lah berat...Hahaha...Bila tengok gambar lama-lama, memang tembam pun aku...Cian kakak aku dapat adik camnih...Hehehe...Tapi takpe, adik dia yang sorang ni senang di jaga...Tak merengek...Ye kah?? :p

3) Pernah geram kat sorang budak nie masa tadika, suka sangat cubit aku...Huhhh...Sib baik aku penyabar dan baik hati...

4) Pernah masa berjalan pulang dari tadika ke rumah, aku beli la makanan ringan (cikedes) 20 sen dan dalam tue ada mainan...Pastu aku tunjuk la kat sorang member nie...Dia curi mainan aku...Aku kejar...Kejar...Dan kejar lagi...Tapi tak dapat pun...Aku ingat ni sampai sekarang...huhuhu...

5) Pernah gak la dulu-dulu main "tikam"...Korang tau tak...Orang zaman 80 an tahu la kot...Budak2...Bukan tahu pun...Geram gak kadang-kadang tak kena pun dan tak menang hadiah pun...Huhhh...

6) Dulu-dulu suka panjat pokok...Siap bawak bekal lagi ha makan atas pokok...Bukan setakat bawak bekal, siap dah jadi pondok pun ha...Syokkk weh...hihihi

7) Jamban rumah dulu ada kat luar...Antik weh...Kalu malam2 nak berak kena kejutkan mak sebab takut pergi berak sorang2...Takut kena intai...Ada gak la lubang2...Yer la kan jamban kayu....Kalau macam tengah syok membuang tu...Tetiba rasa macam takde orang je kat luar, mesti jerit "Ada tak lagi kat situ!!!"....hihihi

8) Teringat dulu-dulu masa aku belum masuk tadika lagi, bila aku lihat "Singh"...Alaa...Yang pakai lilit atas kepala tu dan ada bulat tengah tue, mesti aku ingat dia doktor...Apakah?? Hahaha...

9) Zaman sekolah dulu suka meratah milo dan susu...Kadang2 bila gian nak meratah susu, aku kebas susu anak buah aku....Oooppsss....

10) Suka ke pantai melihat air laut...Tenang aje...

11) Teruja tengok laut ataupun kolam...Rasa terus nak terjun je...huhuhu

12) Pernah hampir nak lemas semasa nak memukat udang baring (udang geragau) di pantai...Ala, udang yang kecik-kecik tu yang buat belacan ataupun cencalok....Sib baik ada abangku bawak aku ke tepi pantai...Orang besar gi memukat, aku pun nak ikut gak...Huhhhh...

13) Mabuk laut...Orang laut tapi mabuk...Adehhh....

14) Pernah gak mandi laut pun boleh mabuk laut...Mandi lama kot...Bila rasa macam mabuk2 tu, terus baring tepi pantai....Aahhhh.....

15) Duduk asrama dari Tingkatan Satu....Kecik2 lagi dan duk asrama...Kuatkan jiwa aku...:p

16) Pernah minat kat senior dulu...Hahahaha...Takde sape pun yang tahu melainkan ada member aku sorang nie...Tapi member aku dah lama lost contact ngan dia...T_T

17) Usya usya pun tak dapat gak...Penat aku mengusya...Hahaha...Mungkin cara aku mengusya tak kena kot...Hahaha...Kenangan semua tue...

18) Ni member2 sekolah aku yang baca nie mesti tertanya2 kan...Ahaksss...Abaikan aje...

19) Kenangan best masa di sekolah adalah masa Form 2..Kitorang masa tu duk kat KSK...Kem Sri Keluang...Memang masa tu syok sangat..Duk kat chalet kat tepi pantai...Baca buku pun bawah pokok ru...Macam-macam aktiviti buat..Ada lakonan, nasyid, dikir barat...Macam-macam pertandingan buat...Kadang2 lelaki dan pompuan pun leh gaduh...Gaduh sebab lelaki tak sempat makan pengat ubi...Pompuan yang sapu semua...Hahaha...Addooiii..Budak hingusan la katakan...

20) Masa matrik selalu la mitak sket kredit ngan member nak mesej sebab belum ada henset...

21) Pernah tersilap masuk kuliah budak Hayat masa kat matriks...Aku budak Fizikal...Sib baik la boleh buat muka seposen...Bukan apa...Masa tue memang dah ada lecturer dah yang tengah mengajar...Addooiii...

22) Masa kat U pun, ada henset pun masa di Tahun Dua...Orang lain dah lama dah ada...Aku baru nak beli...Yerla kan beli sendiri...Kalau tak beli sendiri, sape lagi yang nak tolong belikan...huhuhuhu...

23) Cita-citaku sentiasa berubah-ubah...Tapi sekarang...Terfikir-fikir, apakah cita-citaku....huhuhu

24) Aku mempunyai semangat ibarat air laut...Dia akan membara dan bersemangat bila ombak bergelora dan akan menurun dan down bila ia menyurut dan tenang....

25) Mahu berjaya seperti orang lain....Selalu je terngiang-ngiang dalam fikiranku....Orang lain boleh buat, bukan kita tak boleh buat....Tapi mampukahhh.....


Itulah serba sedikit tentang cerita aku...Sesaje jer tue...Sekarang, aku nak tag Asada Ryutaro, Macy (dah buat kot), Abang Jonni, dan mereka-mereka yang sudi....Sila...Sila....

33 comments:

anassuhada said...

wah,, mase matrik, xde henset lagi?? bgus nye awakk....

Cik Tom said...

sigh tue doktor??hehe..adah...adah..sib baik xtag cik tom..heheh...

Cikbelog said...

suka panjat pokok?cikbelog sangat gayat pada ketinggian.heee

M a W a D D a H said...

anassuhada: bukan bagus, tapi xde duit..sob..sob...hehe



cik tom: tetiba lak rasa nak tag cik tom...cik tom, sila buat...

M a W a D D a H said...

cikbelog: kecik2 dulu suka ar sebab ringan...sekarang dah berat..hehe

ASaDa RyutaRo said...

lama giler baru adah ade henpon. mesti time ade henpon tu, bangga giler an? zaman tu, ade 3310 pun dah bangga habes!

kena buat ke tag ni adah? lalala~

Hanisah Safian said...

no 3 comel! haha :D

tehr said...

aku dah kerja baru beli hp
bebudak sekarang, belum pandai bercakap dah nak beli hp
dunia makin maju
kan, adah?

wadud@duad said...

pergh banyak giler.. :D
heheheh... 25 ?
hehehe

qellissa said...

wah byk tul citer dlm satu entry.tp lissa dulu pon pikir yg singh tu mesti doktor..hihihi apakah?

Asyi@asyar said...

adehhh mabuk laut sama lar kita ngeee..

hamzah ian said...

byk tu...

Keyyah said...

adah...asah bakat mengort lebih ckit...heeeee


emmm sorg2 ke kat uah 2...take cre..heee

maCy said...

yg singh tu macy gelak kekek2. haha

thx kak. tp da wt. wehuuu ;D

Cik Tom said...

update cepat2 adah..haha..

ASaDa RyutaRo said...

lalalala~ saje nak komen sini je dulu.. menunggu adah ;)

Sabihah said...

alamak..siapakah si senior itu...aku yang tertanye2...huhuhu..

mu dok blaja dgn aku, kalo blaja ngan aku bab ngorat2 ni sure, dapat punye...ahahha...

KSK in memories...rindunyeeee

farhan asyraf said...

wak luuu. perempuan suka panjat pokok? haha. ganas wadah ni :P

the Dream Chaser said...

num 10 sama dgn saya. plus sy suke giler kat air tejun!
15 plak ..sy benci giler babun kat asrama! xtahan. hmesick!

mie said...

air laut xbest..
masin!!
heheee

Prince Halilintar said...

adah ni mesti terer panjat pokok..psni klu nk wat kenduri prince calling adah je la eh..minta panjat pokok kelapa..muahaha=)

Zara Affendi said...

hahah. klakar je adah!. ^_^

M a W a D D a H said...

asada ryutaro: tu lar...lame giler nak ada henpon...xder orang nak sponsor...sob...sob...

yupp...asada kena jawab tag tu...wajib tau asada..hehehe

M a W a D D a H said...

hanisah safian: hehehe...



tehr: haa...budak sekarang kan budak millenium...henset mainan pun dia kenal...adeehhh...

M a W a D D a H said...

wadud@duad: no 25 tue...ermmm..uhukkk...



qellissa: haaaa...adakah kita mempunyai pemikiran yg sama qellissa? hahaha..adess...

M a W a D D a H said...

asyi: hehehe...sama lar...leh main kejar2...hahaha



hamzah ian: biasa la...tengah banyak idea..kehkehkeh...

M a W a D D a H said...

keyyah: hahaha..kena asah lagi nie...:p



macy: hehehe...gelak ye..

M a W a D D a H said...

cik tom: hehehe..ok dah..:)



sabihah: tue la..mu xnak kawan ngan aku...hehehe...tak rapat lagi ker ha kita masa tue?? hehehe...

kalu tak, mesti dah dapatkan...belajar skill2 mengorat dari mu...haha

M a W a D D a H said...

farhan asyraf: hahaha...alaa...masa tu kecik lagi..badan masih ringan...hehe



the dream chaser: haa..sama lah kita...pasnih leh la kita plan gi mandi air terjun...hihi...

adah tak ingat la homesick ker tak..hikhikhik

M a W a D D a H said...

mie: jangan la minum air laut tu...keke



prince halilintar: hahahaha...beli yang dah kat supermarket dah la...senang...:p

M a W a D D a H said...

zara affendi: hihihihi...:p

little_teddy said...

ehhh asal 25?kenapa tak 41 ke...96 ker..huuuu.Kalau aku, ko nak bape?

M a W a D D a H said...

little_teddy: ntah la...hukhukhuk..aku nak 100...ok?? kekeke..

Related Posts with Thumbnails