Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, April 29, 2011

Kembar....Unik dan lain dari yang lain?

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Salam jumaat semua...Jumaat adalah penghulu hari....So pada orang lelaki, pergi sembahyang jumaat nanti...hehehe...

Kembar...Apa itu kembar? Kembar dua? Kembar tiga? Kembar empat? Hurrmmm...

Kalau manusia lak, terjadinya anak kembar sebab embrio terbelah dua selepas persenyawaan berlaku...Kalau silap, tolong betulkan....lama tul aku tinggalkan alam biologi nie...Aku pernah ingat dulu, topik ni jer, masa test mesti aku dapat tinggi markah...Sebab menarik topik ni dalam subjek biologi...hehehe

Anak kembar? Ada yang suka ada anak kembar ke...Hehehe...Kalau kewangan dah stabil boleh la kan nak anak kembar...Best gak kan kalau dapat anak kembar...Contohnya kalau dapat anak kembar tiga...Sekali jer beranak, terus dapat 3 orang anak....Ada la saudara aku...Bila beranak jer, mesti dapat anak kembar...Pernah dapat anak kembar dua dan juga kembar tiga...Mesti meriah kan...Cuma si ibu kena cekal lah nak menjaga anak kembar nih....

Ini adalah bunga kenanga yang di tanam kat rumah aku...Biasanya bunga kenanga memang wangi...Tapi yang ni tak wangi...Kembar dia kah? hehehe...Iklan jap...

Dan korang pernah dengar tak yang kalau kita makan makanan yang berkembar, kita kemungkinan dapat anak kembar?? Contohnya pisang...Ada pisang berkembar...Bukan apa, aku dah pernah makan dulu masa duk asrama dulu....Dulu2 la sebab rasa nak anak ramai, aku dengan ikhlas hati makan la pisang berkembar tu sebab perasaan nak anak kembar masa dulu...Hehehe...Agak2 aku boleh ker dapat anak kembar? hehehe...

Ntah la kan...Tapi tu lah...Dapat anak kembar ni pun sebab mungkin genetik saudara mara kita...Mana nak tahukan...hehehehe...



p/s: kupas bawang putih haritu pun tengok bawang tu berkembar....hehehehe
p/s: dah tengok dah ke filem kembang siang? aku dahhh...hehe

17 comments:

padin said...

anak kembar ni macam lesung pipit gak kot hehee, kalau keturunan ada, ada chance la kan heee

AngahSayang2314 said...

suka sangat kalau dapat anak kembar tapi bukan rezeki keluargaku lg

zati embong said...

bunga kenanga!wangi2.hihi jat bila tgk bunga 2 mesti akan ingt kat nenek.

najihah sahami said...

waa..teringin nk anak kembar..sape2 yg ada keturunan kembar dijemput berbaris ambil nom.hahaha

intan suraya said...

nk ank kembar tp xde pulak sedara yg ade ank kembar..

KUREKURE COMEL said...

bunga ni mina suka letak dlm kereta..wangi...hehehe....


kembar?hehehe...mina ada keturunan kembar...peluang agak cerah tu..hihihi...

syok gak...adah kawen dulu...baru tau dpt kembar ke tak...hihihi

Prince Halilintar said...

mmg best klu dpt kembar..teringin nk ade ank kembar..cett,,berangan je prince ni kawin pon belom..hahaha

Nasriq said...

ok pe. buy 1 free 1. hoho... tak payah susah2 nk buat...

Cheritera Chenta said...

kalu ada rezki 2, ada la adah...InsyaAllah..

skrg dah canggih, xda baka kembar pon leh dapat kembar gak dengan IzinNya...

♥xaturen♥ said...

kembar? ooo.. no, kecuali keuwangan tak jadi hal, so.. satu2 pelan2.. setahun sorang x dgn 22 hehe.. berkali2 kembar tu..

Mr iz said...

dia ikut keturunan juga kot... aku pasal teringin sangat.. tapi belumada rezeki lagi..he he he...dulu pulun juga benda yang berkembar ni...he he he last last dapat solo ...syurkur juga lah kira berjaya...he he he

ïêmå å¢klê§ said...

kembar siang..best ker cite 2??

iema nak anak kembar so xyah la beranak banyak2 kali..
hihi

IMANSHAH said...

salam nak jemput sertai contest saya

http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

Heidi Shafiq said...

aku dgn Ashton Kutcher adik beradik kembar seiras.. cume lain mak n bapak.. hehe.. boleh x?

Hairil Rizal said...

Betul tu Adah, kembar ni selalunya genetik. Tapi tak mustahil utk terjadi pada yg bukan ada sejarah genetik... :)

qellissa said...

nak kena mn pisang kembar banyak2 lah pasni..nak juga anak kembar, walaupon xde genetik anak kembar..hihihi

Ezay Hadry said...

rezeki tuhan..kalau Dia nak bagi kembar 4 pun boleh je..usaha la nanti..hihi
sebut pasai alam biologi sekolah menengah..faveret topic ezay tu reproduction..haha 1 kelas tak bercakap bile belajar tajuk ni.haha

Related Posts with Thumbnails