Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, May 17, 2011

Terima kasih cikgu....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Masih belum terlambat untuk aku ucap selamat hari guru buat kakak aku, abang ipar, kawan2, blogger2 yang jenguk sini, dan tak lupa juga cikgu2 yang pernah mengajar aku dan mengenali aku...Selamat hari guru dan teruslah berjuang demi bangsa dan negara...Tanamkan sifat ikhlas dalam hati...Yeahhh...

Walaupun nampak mudah menjadi guru, tapi sebenarnya ada susahnya jugak...Nak2 kalau dapat mengajar kelas yang last sekali...Bukan aku yang kata, kawan2 jugak...Biasanya diorang ni nakal yang amat dan kurang mendengar kata...Dapat yang kurang ajar, mencarut? So, macam mana cikgu2 ni nak buat? Apa benda yang nak psiko diorang? Rotan? Garang? Bebel? Cikgu cikgi tahu lah nie...hehehehe...

Kadang2 jadi cikgu pun ada risiko jugak...Dapat anak murid yang tak puas hati, mula la pancitkan kereta tayar cikgu, pecahkan cermin dan lain-lain lah...Dengar dari surat khabar dan pengalaman kawan2 aku jugak...hehehe...Apa yang penting, kesabaran tu kena sematkan dalam diri....hehe...

Teringat aku masa darjah enam dulu...Selalu lar jugak cikgu letak aku duk barisan depan...Biasa lar, sekolah rendah dulu cikgu yang duk susun atur nak duk mana....Dapat duk sebelah budak pandai, best ar...hehehe...Ada satu peristiwa tu guru besar masuk mengajar dalam kelas...blablabla kat depan...Pastu tersembur2 air liur sampai terkena muka aku....Ahhh...Banyak tu....Aku pun sapu lar muka aku...Dah tu penuh kat muka aku....Perasan la jugak guru besar tu aku duk sapu2 muka...Suh gi toilet basuh muka, aku kata..."eh, takpe2, berkat"...hahaha...Pape je la...

Pengajaran dari peristiwa nie, aku dah tak suka belajar duk depan sekali...Suka duk belakang skali...Tak tepi tingkap, tepi pintu kat belakang....Bukan apa boleh usya2 orang dan bila loceng rehat atau loceng balik, aku lar orang first keluar dulu...Seronok! hahahaha....

Terima kasih cikgu!! :)



p/s: kenapa takde selamat hari jurutera ke, selamat hari doktor ke, selamat hari penyapu sampah ke...diorang pun berbakti gak....:p

15 comments:

puteraduyong said...

tanpa guru...siapalah kita kan...selamat hari blogger... :)

.m y z. said...

hahahahah kena semburrrrrr!!!

Mr iz said...

ye selamat hari guru juga pada guru guru semalaysia...he he he... air berkat selamt...he hehe... yang hari2 tu dia orang dah campur sekali dalam hari pekerja ko...kira pukal la tu...he he he

Tukang Karut said...

betul... betul... betul... kenapa tak ada hari jurutera... paling koman pun kena la ada hari tukang karut...

Prince Halilintar said...

duduk depan lagi byk ilmu dpt dan senang msuk..hehe..prince pon suke duk depan..

ïêmå å¢klê§ said...

selamat hari guru jugak...
sedey sebab dulu banyak menyusahkan cikgu sebab malas belajar,,

wadud@duad said...

cikgu cikgi ea.. hahahah... samat hari guru cikgu -bakal la ni?-

intan suraya said...

intan plg suka duk kt dpn.. tp x prnh pula kena sembur..hehe

Miss Mirror a.k.a Sam said...

ADAH - Kita time sekolah jadi pengawas jaga kelas pun dah cukup pening, apatah lg jadi Cikgu.. adoiii kan.. mesti ari2 tensen kalau dpt budak yg degil tak dengar kata.

a.samad jaafar said...

satu hari nanti cikgu kene bawak pedang samurai ke sekolah.. err boleh ke ???

mie said...

selamat hari guru...
hehehee

qellissa said...

Tu lah berkat duduk depan adah.. Air lioq cikgu tu buat kita berjaya..hahaha....

HaDi said...

Sampai tersembur ke...
Guru besar 2 die x pandai cover kot mase bercakap...
btw,,selamat hari guru jugak untuk guru sluruh dunia...=)

LALA shaheila said...

selamat hari guru.. ^^

zati embong said...

hahaha adah lawaklah.habes punya kobar2 da 2 smpai tersembur 2.

Related Posts with Thumbnails