Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, May 31, 2011

Hidup kena rajin kalau nak berjaya...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Salam pagi buat semua yang datang berkunjung blog yang santai lagi cool...hakhakhak...Coolnya...:p Takde pape yang nak dicoretkan di sini cuma untuk melepaskan gian untuk menekan2 butir keyboard nih...Kahkahkah..Ayat gian tak tahan...:p

Satu perumpamaan dari aku untuk di kongsi bersama....

"Rajin...Buat apa pun kena rajin...Tipu lar kalau kejayaan datang bergolek tanpa kerajinan dan usaha...Cuma seseorang tu lambat atau cepat je menangkap apa yang dipelajari atau dibuat...Ataupun ada masalah tertentu yang tak dapat dielakkan....Apa yang diperlukan adalah RAJIN!!! "

Pernah dengar tak satu cerita di mana adalah seorang lelaki ni berusaha nak memperkenalkan ayam gorengnya di kedai2 makan supaya ayam gorengnya di terima untuk dijual....Fuh..Bukan senang...Lelaki ini ditocer, dicerca...Tapi dia berusaha memperkenalkan ayam gorengnya di setiap kedai dan setiap hari...Dan sampailah di kedai yang ke 99, ayam gorengnya barulah diterima oleh sebuah kedai dan sampai sekarang ayam gorengnya disebut-sebut hingga sekarang...Agak2 ada tak orang pernah dengar cerita nie...:)

Dan satu lagi cerita di mana seorang bisnesman yang asyik bankrap 3 atau 4 kali dalam bisnesnya itu dan akhirnya bila bisnesnya yang ke 5 diusahakan, dia boleh berjaya dan mendapat keuntungan yang berlipat ganda...

Daripada cerita di atas, apa yang dapat disimpulkan ialah....Rajin dan usaha, itulah kuncinya...Antara hendak tak hendak je....Dan kegagalan yang berlaku sebelum ni menjadi pendorong untuk meneruskan apa yang diusahakan....:)


p/s: Peringatan untuk aku jugak yang tak berapa nak rajin....Peace...

5 comments:

sarah shafie said...

so, rajin2 lah study yer..hehe

Keyyah said...

sila jadi rajin oke..ckit je lagi tu..peringatan untuk aku yg malas juga....

bunga said...

betul..setiap kejayaan penuh dengan pergorbanna..:)

Nasriq said...

ada bezanya rajin tak bertempat dan rajin serta belajar dari pengalaman...

Dayat said...

kena rajin sokmo

Related Posts with Thumbnails