Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, August 10, 2010

Tak sabar...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pagi-pagi ni rasa sejuk2 je...Sejuk2 dan nyaman2 sambil mendengar bunyi katak diselangi oleh bunyi burung2 berkicau....Nak bangun pagi tadi pun agak2 liat je...Ngee...Sejuk, sedap tido...Hujan dari awal pagi sampai la sekarang...Tapi xder la lebat sangat...Gerimis mengundang...hihihi...

Kenapa tak sabar?? Errmm..Tak sabar rasanya nak menyambut ramadhan yang mulia...Hari yang di tunggu2 oleh semua umat islam untuk bersama2 mencari dan menghimpun pahala yang banyak pada hari tu..Yela kan, bersolat atau membuat ibadah di bulan ramadhan ni confirm pahalanya berlipat ganda...Begitu Allah sayang kat makhluknya dan mahu bagi peluang untuk kita memperbaiki diri dan berusaha untuk meninggalkan yang di larang...

Kanak2 pun suka gak...Tapi di hujung ramadhan la gamaknya...Yela..Nak raya kan..Yeay raya..Eh, sabar ye..pose dulu k...hihihi...Aku kanak2 ke sampai suka camtu...hihihi...Kadang2 rasa nak senyum je bila teringat zaman kanak2 time pose dan raya...Ingat time pose dulu..Balik je sekolah, terus buka peti..Yerla kan balik sekolah tengah hari tengah panas2 lak tu...Bile minum seteguk, tetiba teringat yang aku ni pose...Opss...Sambung pose balik...Ngeee...Xper kan tak sengaja..hihihi...

Masa duk asrama kan..Aku ada lah satu cerita...hehehe...Ada sorang ni anak saudara ustaz, dia makan kat dalam bas buruk...Di kesan pulak oleh pak saudara dia aka ustaz kat sekolah tu...Ha..Kena la panggil dan kena tanya..."Ni nape tak pose ni??"...Dan dia jawab..."Saya terkentut tadi, batalkan pose"...Hahahahaha...Budak nie..Kalu kentut batal sembahyang ada la...Hehehe...Budak2 masih tak tahu lagi perkara2 yang membatalkan puasa atau tak...Eh, korang tau tak nie...Kita dah nak pose ni...hihihihi...

Insyaallah malam ni kita akan tau esok puasa ker tak...Jangan lupa tengok kat tv...Haa...Korang dah tau lum niat2 puasa ni..Ada dua..Niat puasa harian dan niat puasa setahun...Memang akan baca dua2 niat ni pada malamnya...

Sebelum kita nak pose ni..Apa kata aku tayang dulu kat korang ayam percik ni..Kasi terliur sikit...Hehehe...Hadiah untuk berbuka esok..hahahahaha

Ayam percik masa abang aku kawen..hihi

Selamat menyambut ramadhan al-mubarak...



p/s: Moga dapat berpuasa dengan baik dan juga buat amalan yang baik di bulan puasa ni...Jauhi maksiat ye kawan2 di luar sana...Setan dah di ikat, kalau buat perkara2 yang tak elok jugak, sape tu yang merasuk???

15 comments:

sarah shafie said...

cnfirm esok puasa dh..huhu

M a W a D D a H said...

sarah: confirm..confirm...hehe

khairul_bariyyah said...

xde tv.. mmg yakin ngan calendar je.. hehehe..

mmg ramai yg confuse pasal batal 2.. contohnye korek telinga/hidung mmg la batal pose.. tapi,x batal wudhuk.. hehehe

kalau buat jahat jugak,nafsu wa nafsi la yg merasuk.. huuu~~

eh,panjang lak commentnye.. heheh..
selamat menyambut ramadhan dan berpuasa adah~ =)

M a W a D D a H said...

khairul_bariyyah: wah..yakin ea..hihi..tp tu la..calendar pun betul gak...

tu r..ramai yg confuse tu...

nafsu tue...

selamat menyambut ramadhan dan berpuasa jugak dak comot...

sop said...

selamat menyambut Ramadhan dan berpuasa...
jom tgk anak bulan :)

Fieza79 said...

hrp2 dpt la kita berpose dgn penoh keberkatan...mmg tak saba nk sambut ramadhan...suda siap sedia ni...

M a W a D D a H said...

sop: selamat menyambut ramadhan gak dan berpuasa...jom tengok tv je la erk..hihi..;)



fieza79: wahh..fieza dah bersiap sedia..haip..ngee..slm ramadhan..

Asyi@alasyr said...

adessss la best tok aym percik!!! klo adah wt lgi besk ekekeke...
huhhuh best arr cite adah nie.... sambil 2 leh mkn ayam percik adah... hurmmmm sdp laaa hahahaha...
jom la bkk pose ngn akk..leh mkn ayam percik versi kelate plak :)

Derus said...

ish..bestnya..bulan pose baru nak rasa makan ayam percik..hehe..:)selamat menyambut ramadhan...

echah mashuri said...

pose eh sis!jgn ngelat..huuuu....

sape lg yg merasuk kalau bkn nafsu kite sndiri:)

maCy said...

muahaha.. mau pengsan kentut batal pose..kikh3

Nur -al- Ain said...

nk puase dah.. errr.. nnt bulan puasa tlg kurangkan mengupload gmbr sedap ye.. heheeeeee

M a W a D D a H said...

asyi@alasyr: memang best ayam percik..hehe..adah tak pandai wat, pandai mkn je..kikikiki..
ayam percik ni tuk berbuka..hehe..ala..bestnye ayam percik kelate..nak!! nak!! jauh la plak nak g sane...ngee...



derus: nati leh la cari kat bazar ramadhan..hehe..



echah mashuri: ye..ye..adah pose..ngeee...tu la, nafsu semata2..huhu..



macy: macy..jgn pengsan lagi..tunggu after berbuka nanti..hihi



nur-al-ain: hehehehe..bulan pose la bulan rasa nak upload gambar sedap..kikiki..sib baik yg tu je ada dlm simpanan...:)

Syafrizal said...

Selamat berpuasa ye awak
amboi sedap menu nampak hehe

M a W a D D a H said...

syafrizal: selamat berpuasa jugak...tu menu je..hihi

Related Posts with Thumbnails