Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, August 17, 2010

Bingkisan cinta...

Cinta...
Mencintai seseorang tak semestinya memiliki..

Jika kita mencintai seseorang, maka bebaskanlah dia..
Jika dia mencintai kita, maka dia kembali...
Jika dia tidak mencintai kita, maka ikhlaskan lah dia pergi...
Kerana cinta tak harus memiliki...

Cintai lah juga pada diri sendiri...

Yang pasti...
Cinta Allah lah yang hakiki...




p/s: cinta mencari kita atau kita mencari cinta?? adoii...apa aku merepek ni...papepun..alhamdulillah...berjaya pergi bazar beli roti jala dan bihun sup...first time gi bazar untuk hari ni dan tahun nie..tahun depan, xtau la...

22 comments:

echah mashuri said...

waa...sis!ade ape2 neh cintan cintun..adee la tuuu..ckp cpt!hee

m@m@ n@yli said...

weewittt..

cik maw dh berjaya jumpe mr.right eak??
meh la share2 the info..
^sharing is caring^...

ASaDa RyutaRo said...

kita kena buat jalan untuk cinta tu, baru cinta akan datang kepada kita..

err.. camtu ea? =P

adah dh kenyang berbuka.. asada tgh tggu berbuka lagi.. hihi =)

♥xaturen♥ said...

aii.. pasal cinta jugak ke ni..

cinta, semua kerana mata dan hati,.. tak da orang nak cinta dgn org yg tak dikenali.. hehe...

amira said...

awat?? bunyi macam pasrah je??

Hairil Rizal said...

Setuju Adah...

Asyi@alasyr said...

waaaa cantik entri adah!!! betol 2 sokong 200% cinta ALLAH adlh yg hakiki...
cinta itu tdk pernah meminta tetapi memberi sepenuh rela...
Kebhgiaan adlh anugerah Allah pd hamba-hambanya yg trplih. Kebhgiaan bkn ciptaan manusia. Manusia hanya merancang kebhagiaan. Allah yg akn menganugerahkannya. Bagaimana mendapat anugerah kebhagiaan itu jika jln mencapainya tdk diredhai Allah. Kebahagiaan hdp berumah tangga mestilah melalui proses yg betul. Sudah tentu prosesnya bkn cinta sebegini. Allah tidak meredhai percintaan ini. Cinta yg diredhai, cinta slpas kahwin. Bagaimana utk mendpt keluarga yg bhagia jika langkah memulakannya pun sudah canggung. Bagaimana kesudahannya???? teman2 ku dan diri ku... just kongsi adah ya... :)

HaNTwO said...

wahh kalo kata2 pujangga ni jadi ukuran....realitinya ramailah frust menonggeng...

Syikin said...

semakin kita mencari cinta semakin jauh cinta 2 dari kita..hanya cinta pada ALLAH yg kekal abadi selamanya..

khairul_bariyyah said...

c.i.n.t.a k.i.t.a

nyanyi lagu XPDC pulak.. eh,ye ke XPDC? hehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mencintai tak memiliki aah sakit betul

ASaDa RyutaRo said...

khairul_bariyyah :

lagu tu bukan team wonderpet ea nyanyi?? err..

M a W a D D a H said...

echah: hehehe...mane ade...



mama nayli: hi mama nayli..lame tak nampak..hehe..haha..mane ade lagi mr right..sabar ea mama nayli..nati jumpa, baru leh share..kikiki..



asada ryutaro: ermm..kena buat jalan erk...jalan lurus or bengkang bengkok?? hehe..



xaturen: dari mata turun ke hati..lalalala..



amira: pasrah dan menyerah..:) ea..xder la..ermm..

M a W a D D a H said...

hairil rizal: :)


asyi@alasyr: wah..ada penyokong lagi ha..hehe..cinta Allah memang hakiki..Allah memang cinta kita kalau kita ikut apa yang diperintah oleh-Nya dan tak buat apa yang di larang...kalu cinta manusia, tapi manusia tak cinta kita, memang sakit..huhu

thanks atas perkongsian itu..;)



hantwo: realiti?? ermmm..kalau kena cara, insyallah Allah bantu kita..



syikin: maknanya tak yah mencari la ea...dah semakin jauh...hihi



khairul_bariyyah: wahh..menyanyi lak die...kekeke..betul la tu..suka gak lagu tu..lalala



brutalsolo: betul..betul..tapi kena bersabar dan redha atas ketentuanNya..huhu



asada ryutaro: asada pening la tu..hihi

M a W a D D a H said...

adehh..lepas balas komen tadi, error plak..adoiii...:p

balas nati ah..huhu..(try n error page ni)

khairul_bariyyah said...

asada: owh.. wonderpet ea.. tak tengok wonderpet,petot la fail.. hakhakhak.. ;p

Camellia said...

ayah pesan..

cintakan bunga, bungakan layu...
cintakan manusia, manusia kan pergi...
cintakan Illahi...itu yang abadi.

:)

iqbalsyarie said...

Nice...membaca entry2 cinta ni takkan pernah membosankan,kerana cintu adalah anugerah dan nikmat..ya,cinta itulah nyawa :)

Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan? Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~kisah nafsu~dan kisah jahiliyyah

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ya betul tu ADAH.. Cintailah Allah mengatasi yg lain2 kerana cinta itulah yg paling abadi.

Kalau di flash back pd zmn I anak2 dara, bagi I..cinta ni ibarat musim...ada musim kita diburu cinta sampai susah nk pilih yg mana satu...ada musim jadi sebaliknya pula...hehehe... Sungguh memelikkan pengertian cinta itu.

mR.sYaH said...

betul tu dan cinta juga xsemestinya dimiliki..

terasa betul nk mkn roti jala.. :(

maCy said...

cinta itu dusta. eceh. citporah ayat maCy. haha

minggu ni blur. semua orang balik. tinggal maC je.

kalo ade sedara2 mlake dah lama maC tumpang kaseh~ huk3

M a W a D D a H said...

camellia: bestnya nama awak...;) bagusnya pesanan ayah awak...



iqbalsyarie: mesti bab2 cinta ni iqbal expert kan...hehe..:)



miss mirror: :) cinta Allah yang abadi...wah..miss mirror ada pengalaman cinta best ni masa remaja..hehe



mr syah: hehehe..kesian nya..gi ar nati cari kat bazar k..:)



macy: ehem..ehem macy...;) meh la menumpang kaseh kat umah adah..hihi..dtg sini..:)

Related Posts with Thumbnails