Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, August 5, 2010

Mungkin kot...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Errrmmm...Aku ada satu cerita nak dikongsi....
Di pagi hari sementara si dara sedang menunggu bas...

Teruna : Hi..Lama dah tunggu bas kat sini..
Dara     : Lama la jugak...Dari pagi tadi..
Sambil si teruna duk si sebelah si dara tapi masih ada jarak di antaranya...

Teruna : Ni dari mana ni?
Dara    : Dari kg...
Teruna : Kg kat ne??
Dara    : Kg jauh nun di sana...
Teruna : Kat sini kije ke belajar?
Dara    : Belajar...
Teruna : Umur berapa...
Dara    : Eh, dah tua dah...2 puluh lebey...
Teruna : Nama apa??
Dara     : Dara..
Teruna : Betul la...
Dara     : Ye la..Tak tipu...Tak baik tipu2 nie...
Teruna : Dah ada tunang??
Dara     : Haa?? (Apa hal lak tanya tunang2 ni)
Teruna : Takde la saje tanya...Errmm..nak no telefon boleh??
Dara     : Haa?? Nak buat apa?? Tak payah la erk... Tu bas awak dah sampai...(Cuba alihkan topik)
Teruna: Takpe la kalau camtu...
Si teruna pun naik la bas tu dengan frustnya...


Kesian si teruna kerana tak dapat no telefon si dara tu..Ngeee..Patut ker si dara tu bagi no telefon kepada orang yang baru dikenali walau sekejap cuma?? Huh..Mesti yang baca ni kata si dara ni jual mahal...Eee..Keras betul hati si dara ni...Hehehe..

Tetiba pagi tadi baca entri si AsaDa RyuTaro pasal kenapa susah bertemu jodoh...Sila klik nama jejaka itu kalau nak tau lebih lanjut...Dan mungkin ini adalah salah satu sebabnya kenapa susah bertemu jodoh??? Tepuk dada, tanya iman...

Cerita di atas tiada kena mengena dengan penulis....hanya sekadar perkongsian cerita...


p/s: jodoh, ajal, maut di tangan tuhan...tapi kita juga mestilah berusaha untuk mendapatkan jodoh tersebut...macam mana caranya??

18 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

hahaha....susah gak ya kes mcm ni... Kalau dh payah sgt..suruh je org tua carikan jodoh. Hehe..

iqbalsyarie said...

hahahaha...takkan mcm tu ajew kot,senangnya?kalau mcm tu..di teruna lepas dpt no dara,mesti akan ulang benda yg sama...mintak no dara yg lain pula!

so,btter guna khidmat org tengah yg dipercayai utk cari jodoh~
Latest post:trip Pulau Pangkor,bahagian 3 dah!!

echah mashuri said...

haha...smpt lg mengenakan asada..hik9
xknla nk bg..nnti mcm desprate lak sis!

khairul_bariyyah said...

kalau xnak nampak macam jual mahal, bagi je num fon... tapi num fon yg kita reka sndiri la.. jngn bg num betol pulak.. hee~~

xpon cakap je:
-num fon bapak,atok,opah,moyang saya xnak sekali ke?
-sy xde hp,pakai public phone je mane2 pon.. lalalala~~

XD

amira said...

adeh... cakap je direct.. kadang2 tu lebih baik

" saya nak cari calon isteri.. jadi boleh bagitahu alamat rumah"

hehe..ntah..sy org sains.. direct jer..

Asyi@alasyr said...

hehe... ckp soal jodoh
nk cari pelengkap hidup memeng susah...
sakinah ketenangan.. mawwadah, cinta dan warahmah sayang.......

Amni said...

tak yah layan.. hehe...

DaHLia said...

sis malu tapi mahu...
lagipun mmg kalo org ngorat, sis xreti nak layan balik..
maybe ego tinggi sngat kut..
yerlah, kang dilayan, kata murah lak...huhuh

maCy said...

err.. takdak la sampai camtu kot.. kalu betul dia nak.. dia akan usaha, tak semudah tu, sebab nanti hilanglah percaya si gadis.. kan?

gades ain said...

cecehhh! yeke nie takde kaitan dengan si penulis? hehehehe. :P :P

M a W a D D a H said...

miss mirror: hahahaha..susah tul...



iqbalsyarie: tu r..memang sgt senang..tau xpe..confirm si teruna tu akan mitak ngan si dara lain plak..mesti nak tambah koleksi tu...ermm



echah: hehe..xde la nak mengena asada..ape2 pun leh refer blog asada..kebetulan...ngeee..



khairul_bariyyah: hehe..ak ah la..idea yg bernas..leh reka2 num tepun..ahakss...hehe..kelakar la dak comot ni..

M a W a D D a H said...

amira: hehehe..direct lagi senang kan..tpi tu la takut si dara terkejut sampai pengsan je..hihi



asyi@alasyr: hehe..susah erk...ermm..wah...ade nama adah kat situ...lalalala...



amni: hehehe...xyah layan...mudah je kan...lalalala



dahlia: hehehe..wah, pandangan kak dahlia...



macy: mudah sgt je adah rasa...ermm...kadang2 maybe si dara tu fikir, mudah dapat dan mudah ditinggalkan...huhu



gades ain: haha..xder2...:p

shasha said...

emm..bg sya si dara mmg ptot jual mahal pon. klo mudah sgt bg no fon nti si teruna rsa x mencabar lgsung utk dptkan di dara ni. ((:

seorang dara mmg ptot memiliki ego yg tinggi dan hati yg keras sket dlm kes2 cenggini. ((:

soal jodoh pulak...kan da ada janji Tuhan.. yakin la, suatu hari akn dtg jgk dan biarlah dng cara yg lg nice ((:

M a W a D D a H said...

shasha: hehe..betul la tue..xmencabar langsung kalu si dara terus bagi je no tu..hihi

..soal jodoh tu mesti tuhan dah janjikan...:)

ASaDa RyutaRo said...

yg ni bukan jual mahal.. tapi tak nak sbnrnya.. isk!

cmna nak bertemu pasangan hidup klu sentiasa ada perasaan 'tak nak'?

**tapi klu ada perasaan tak nak buat maksiat tu sangat la bagus. hehe =)

adah.. semoga bertemu jodoh n cepat2 la kawen.. =P

M a W a D D a H said...

asada ryutaro: hahahaha..xnak erk..ingat kan jual mahal..ngee...

tau xper..ntah pape la si dara tu..kalu dah sentiasa ada perasaan 'tak nak', confirm la xdpt kan..ermm...

thanks asada...bile bertemu jodoh, confirm cepat kawen...hehehe

makdara TERDIVA said...

berbicara pasal jodoh ni 1001 malam pun tak habis..

jgn terlalu terdesak mencari jodoh, insyaAllah ade tu nanti cuma cepat @ lambat jer.. :)

salam kenal dari MDT

qellissa said...

klu i mmg x layan org yg tak kenal tetiba mintak nombor fon..bahaya sey..tp sekarang xde plak yg mintak nombor fon i...nape ek? i da x laku ke?huarggghhh..

Related Posts with Thumbnails