Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, January 7, 2011

Kucing nak beranak...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Kucing nak beranak...Aisshhh..Sape sanggup nak jadi mak bidan dan pak bidan ha??..Mesti korang ada kan pengalaman menjadi mak bidan dan juga pak bidan..Kepada mereka yang dah biasa menjaga kucing dan kucing adalah feveret haiwan dia pasti pernah kan...Mandikan kucing, sikatkan kucing, hiaskan kucing...Pasti biasa kan...

Belum tiba masanya aku nak citer pasal kucing2 yang tuannya sangat baik hati...Hari ni aku nak citer pengalaman aku sendiri jadi mak bidan..Haaa?? Bukan mak bidan..Tolong kucing tue nak beranak je...Tapi tak tengok...hehe...

Atan yang posing-posing maut gitu....

Adalah al kisah kucing kat umah aku...Namanya Si Atan...Nak beranak..Aishh..Memang gelisah semacam je muka dia...Jalan2..Sekejap ke hulu..Sekejap ke gilir...Dalam hati, apa kena la ngan Si Atan nie...Duk kerling2 gak la mata ni kat Si Atan..Sib baik mataku tak juling..haha...

Tengah2 duk menyapu nie..Aiii..Mana lak Si Atan nie? Pergi mana lak die..Risau gak aku..hehe..Cari punya cari, tengok2 di sebalik almari akak aku..Pushh..Pushh aku halau..Aii..Memang dia tak mo kuar..Liat jugak dia nie...Jolok2 dengan penyapu pun tak kuar jugak..Duk terfikir, habis la kalau dia terberanak di celah almari tue...

Tetiba ada insting nak bukak laci almari..dan....Dia memang ada kat dalam tue duk posing maut..."Atan...Kuar..." Aiii..Memang liat dia nak kuar..Aku panggil la anak buah aku suh angkat bawak kat luar...

Pastu Si Atan mengiaw2...Aiii..Apa hal nie..Eh..ke nak beranak?? Ke dah tiba masanya?? Alamak...Cari2 kotak, takde plak...Dan tetiba..Ting...Nampak satu kotak kecik..Tapi sempit la..Xper la sempit2 pun asalkan Si Atan leh beranak kan...

Then, aku letak la kotak tue kat tepi peti dan tunjukkan kat Si Atan tempat dia akan beranak nanti..Kot2 la dia tak tau..Dia pun kuar masuk kuar masuk kotak tue...Muka gelisah semacam je...(Aiii..Camne erk rupa kucing gelisah semacam)..Pasti aku tak tau...hahahha...

Then..Lepas dia masuk dalam kotak tue..Dengar la Si Atan mencakar kotak tue..Adakah kucing ni nak beranak kena cakar kotak?? Agak kuat jugak la bunyi nya...Tetiba bau darah la plak...Confirm Si Atan tengah beranak nie...Aiii..Tak mo tengok la...Ngeri..hehehe...

Berjaya lah dia melahirkan 4 ekor anak..Tapi tak comel sebab kaler itam...Mesti pakwe Si Atan ni kaler itam sebab tak sama pun dengan bulu Si Atan....




Tapi ni entry dulu-dulu aku wat....



Sekarang...Semua anak-anak Atan tak dapat diselamatkan...Umur pendek kata orang....Balik kampung baru ni aku tengok perut si Atan memboyot balik...Huh..Atan nie...Tak pandai menjaga diri langsung...Ntah kucing manelah yang buat die termengandung...Hakhakhak....

Nati adik aku jadi bidan si Atan...Hahaha....




p/s: Meow...Si kucing mengiaw....

16 comments:

Monalea said...

nama Atan.Dah nama kcing jantan.Terkejut gak tadi.takkan kucing jantan nak beranak.jadilah bidan nanti.kena sediakan kotak yang lebih besar nanti

dyea irdina said...

huhuhuh pesal ATAN...nama pun nama kucing jantan..sian kucing tu...nasib tak g register nama anak kucing klu tak mesti anak kucing tu malu...nama mak=atan..

M a W a D D a H said...

monalea: hahahaha..ntah..kesian dia nama atan..tapi xpe...cute je nama atan..kekeke...kalu kucing jantan beranak, satu dunia terkejut...kekeke...

M a W a D D a H said...

dyea irdina: adik bagi nama tue...xingat la plak story dia camne nama atan tu...ak ah la...sib baik xde register nama nie...hikhikhik...

platipus said...

bby boy ke bby girl?

CIK TOM said...

nama kucing betina atan???hehheeh...

diana said...

atan??
hahha..
saya bela kucing gak ada sekor tu
dia beranak je anak mesti mati..
tak hidup sekor pun..
tiga kali ngandung anak semua maati..

E.d.Y said...

nama dia atan?jantan ke betina?

M a W a D D a H said...

platipus: tak ter'check' plak bby boy ker bby girl...kecik lagi..hihi



cik tom: ak ah..hihi

M a W a D D a H said...

diana: ade gak erk kucing camtu..mesti sedih kan si ibu kucing...



edy: betina...hehe

syarifah radiah ibrahim said...

atan?
eh eh betina kan

biasa la tu kucing
tetiba je termengandung
haha

Hairil Rizal said...

Bila dah musim tu...tak dapat manusia nak menolong dah. Hehe!

Abang Jonni said...

best nama dia... atan... huhuhu...

bayangkan... beranak 4.... pastu berak merata....

kat dapur.... kat bilik... kat atas katil... pergh... nikmat...

M a W a D D a H said...

syarifah radiah ibrahim: ak ah..betina..kekeke...biasalah tu kan...hehe



hairil rizal: hahahaha..memang xleh dah...

M a W a D D a H said...

abang jonni: jangan lah bayangkan...aiyyyaakkk...

xpe2..si atan pandai jaga anak2 die...hihi

srikandi cinta said...

kucing sy nama dia comel

Related Posts with Thumbnails