Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, January 12, 2011

Doa untuk mu Ya Allah | Doa tambah ilmu / sebelum membaca...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Tarik nafas....Hembus...Tarik nafas...Hembus....Errmm...Alhamdulillah..kita masih boleh bernafas lagi di bumi Allah yang serba indah dan damai ini....Bersyukurlah dengan nikmat yang diberikan oleh-Nya kepada kita....Kalau kita ada buat salah dan silap, cepat-cepat lah kita minta maaf kat orang tue....Kalau buat salah kat Tuhan, cepat2 lah kita bertaubat memohon keampunan dari-Nya....

"Ya Allah Ya Tuhanku, ampunilah dosa-dosaku yang lalu, sekarang dan akan datang....Jauhilahku dari perbuatan yang tak baik...Kepada Engkaulah kami memohon perlindungan dan kemaafan dariMu...Amin...."

Setiap orang mesti melalui proses pembelajaran....Belajar untuk tambah ilmu dan belajar untuk masa depan yang lebih cemerlang dan gemilang...

Hari ini mungkin di kalangan aku tak kira la yang dah berumur, kanak-kanak ribena, muda remaja, atau yang dah bekerja...Jom baca doa ini....Bagus untuk mereka yang masih belajar...:)

Doa 1:

Ya Allah, berikanlah kepadaku hikmah (ilmu) masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang sholih”
[QS.Asy-Syuaraa(26):83]

Doa 2:

“Ya Tuhanku, lapangkanlah untukku dadaku dan mudahkanlah untukku urusanku, dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku, supaya mereka mengerti perkataanku” [Thaha : 25-29].

Doa 3:

Robbi Zidni Ilma, Warzukni Fahma.
“Ya Allah, tambahkan ilmu dan kepahaman kepada kami”


Amin....Amin....Amin ya rabbal alamin....Moga Tuhan perkenankan doa kita....



p/s: Hidup mesti ceria selalu walaupun berlaku kesedihan dan kemurungan di belakang...Hati mesti baekkkk!!!

9 comments:

E.d.Y said...

insaf 5 saat..huhu

Prince Halilintar said...

knape bersedih ni adah? dalam hidup seharian kite wpon dilande kesedihan, musibah, dugaan ataupun dalam kesenangan sentiasalah kite ingati Allah..jgn kite ingat Allah ketika kite dlm kesusahan je..betul x adah??hehe

Abang Jonni said...

yup setuju... hati mau baik... gembira selalu ye adah..

iqbalsyarie said...

Best! :) TQ

HaNTwO said...

menarilah dan terus ketawa walaupu dunia tak seindah syurga..

SheY PuLL said...

Moga2 apa yg kite bace dan ilmu semua di berkati oleh ALLAH...

Anda mungik nak jengah blog saya yang ada n3 baru...Apa itu HORN (http://sheypull.blogspot.com)

CIK TOM said...

terima kasih share doa ni..mmg ngam dgn cik tom...

Yuni Aisyah said...

thanx adah...leh la yuni amalkan doa nie.:)

ASaDa RyutaRo said...

waaa... tenkiu sudi berkongsi.. ;)

semoga sama-sama mendapat ilmu yang bermanfaat =)

Related Posts with Thumbnails