Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, January 21, 2011

10 perkara best masa sekolah rendah...

Awal pagi, ayah aku kejut bangun...Aiishh..Dah besar panjang ni pun ada lagi yang kejutkan aku....Tutup tutup muka...Tak malu...:p Macam kanak-kanak ribena jer kan...Wekkk...Macam budak sekolah rendah plak....Tapi masa jadi budak sekolah rendah dulu, dengar derap kaki masa nak dikejutkan, terus jer tersedar, tak payah orang nak kejutkan...Aisshh...Eh yeke...:p Pengalaman budak sekolah katekan...Tapi aku tak pasti aku jenis yang liat tak bangun masa kecik2, cute miut dulu...hihi....

Hik...hik...hik...Kalau sebut pengalaman masa sekolah rendah rasa best jer kan...Nikmat jer dolu dolu...Tak payah pikir masalah...Tak fikir duit...Fikir main jer....Asal balik dari sekolah, mesti nak main kat luar...Ahhh..Alangkah seronoknya dan bahagianya....Wallahhh...


10 perkara best aku masa sekolah rendah...

1) Masa sekolah rendah dulu, darjah 5 dan 6 aku suka datang awal ker kelas...Bersemangat tul gi sekolah...Maybe dulu dulu aku suka ker sekolah...Boleh belajar...Jumpa kawan-kawan...Jalan kaki jer sebab dekat jer rumah ngan sekolah..Belakang rumah jer....hehe

2) Best sebab dapat RMT (Rancangan Makanan Tambahan)...Yerlah, famili tak kaya, mesti lah dapatkan...Yeahh...Pagi2, sebelum masuk kelas, kena sarapan dulu...Dan aku suka datang awal sebab suka letak lauk dalam pinggan tuk kawan-kawan...Dan juga hidang makanan...Ntah..Terasa seronok plak...Cikgu tak suruh pun...Ngeee...

3) Masa darjah 1, aku suka kaler lukisan tak kira lah pokok ker, binatang ker, benda ker, mesti benda tu jadi kaler warna warni...Kira dalam satu benda tu, semua kaler ada...Colourful kan...Haha...

4) Cikgu bahasa inggeris tak marah aku bila aku conget kerusi kayu tu...Conget tu macam sengetkan kerusi la...Yer lah, takut kerusi tu patah...Seronok buat macam tu...Korang ada buat?? Tapi kalau orang lain buat, mesti kena marah...Hehe...

5) Pernah tak silap aku masa PJ (Pendidikan Jasmani), aku pakai singlet jer..Warna merah kot...Bila pikir balik, aissshhh...Tak malu rupanya aku...Budak2, tak tau ape lagi...Hehehe...

6) Tak suka pengawas masa dulu..Cikgu ada suruh aku jadi pengawas, tapi aku tak nak...Sebab?? Yer lah..Pengawas kan kena tunjuk teladan yang baik, tapi diorang hampeh jer...Huhhh...Amek nama bila ada orang datang lambat, tapi dia datang lambat tak ape plak...Apa kes...keh keh keh...

7) Ada sorang cikgu tu, cikgu zaid, kalau nampak aku dari jauh, mesti nak panggil nama aku...Saje nak sebut katanya...Nama sedap kot...

8) Tak pernah dapat nombor 1...Nombor 2 adalaa..Duk kelas bijak...Orang lain lagi bijak...Huhh...Mula compare ngan kelas sebelah,"Kalau aku duk kelas sebelah nie, mesti aku dapat nombor 1...hehe

9) Suka gak bawak bekal ke sekolah...Pernah beli jemput goreng kat kantin...Tengah2 makan, bunyi reng reng..Rupanya ada lalat hidup kat dalam jemput tu...Alamak....

10) Suka gak beli keropok goreng yang dalam tue letak cili (sambal)...Best..Best...:)

Sekarang dah besar...Dah pandai berkawan dah...Ngeeee

Gambar tak kabur tapi sengaja dikaburkan...Sebab? Kitorang memang cute....Nih stalker2 nie...Hahaha...Nie teman member tu lawat Melaka satu ketika dulu...:) Bila ntah diorang nie nak lawat aku kat sini...Aiisshhh...

Dah lah tue...Dah nak 10 jer...Bagi 10 jer la...Hehehehe...Sebenarnya ada lagi nie dalam otak aku...Berlegar legar kenangan masa jadi budak2 dulu...Ngeee...Sebab apa aku buat menda alah nie...Sebab di tag oleh dia nie ha...Kat SINI.

Dan aku xmo la tag sapa2...Tapi kalau korang rasa seronok nak cerita, amek la tag nie...amek la....amek la...kalau tak aku belasah korang...Nak kena?? hahaha...



p/s: bila dah besar nie...macam-macam kena pikir...masalah negara pun pk gak nih...hehe...

18 comments:

sukahaha said...

wuahh!!! bagus adah rupenye.. cikgu nak lantik jadi pengawas tu hehe..

jemput2 sini yer hehe..
Blog Matdin

Asyi@asyar said...

hehehe.. bez baca citer adah..

asyi xpenah dpt no 1 wakakaka....

Yuni Aisyah said...

bace cerita adah teringgat pulak time yuni skola rendah dlu...byk btol kenangan manis....sangat manis..hehe...

maCy said...

seronok jadi budak2. nape macy dlu xpat rmt. huk3. tp dpt susu. hehe

kiwi said...

haha..kiwi selalu gk conget kerusi..skrg kerusi kerusi dh x leh congek2 dh..

Ina said...

salam...blogwalk....salam kenal...nice story

wadud@duad said...

hehe.. kenangan dedulu memang bst..:D time skola..

Prince Halilintar said...

prince pon byk gak persamaan gan adah..suke dtg awal kelas,suke conggek kerusi,dpt rmt,xsuke jd pengawas..tapi yg pakai singlet pink tu xpernah la..hehe..

p/s:adah..bangun3x..dah ptg ni..haha

Keyyah said...

sewonok kan skolah rendah..paling best dapat minum milo dalam lori 2..wah sedap2....

aduh nmpk gambar zaman kegemukkan nih..kecik je yg kecik..xsuka xsuka... :p

E.d.Y said...

suka RMT..walaupun xdpt, tp selalu dok menyibuk tolong pakcik yang jaga tu...kalau ada lebih, dpt la makan free..huhu

M a W a D D a H said...

sukahaha: eh matdin..adah memang bagus...lalalala...:)



asyi: hahaha..adah pun..same lar kitew..:)

M a W a D D a H said...

yuni aisyah: ak ah..masa budak2 dulu banyak kan kenangan manis..:)



macy: tak dapat la..macy anak org kaya...hikhikhik...susu pun selalu dapat free...lalalala

M a W a D D a H said...

kiwi: hahaha...ade gak kitew sama main congek2 kerusi...geng nie..:)



ina: wslm...salam kenal jugak..:)

M a W a D D a H said...

wadud@duad: kenangan dulu memang syok kan wadud...:)



prince halilintar: wahhh..banyak nampak persamaan kiter...geng sekepala nih...hehehe..yer la, prince pakai singlet kaler putih..haha...teka jerk..

M a W a D D a H said...

keyyah: wahh..part minum milo kat lori tu memang syok..air milo dia bancuh lain kan dengan yang kita bancuh...tak nampak gemuk pun keyyah..comel jerk...kecik memang kecik..bila ntah nak besar...haha

M a W a D D a H said...

edy: oloh keciannya..kena menyibuk baru dapat ea rmt..hehe..tpi ok lah tu..tolong menolong amalan mulia..:)

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Hairil Rizal said...

Banyak gak persamaannya dgn zaman sekolahku.

Conget kerusi tu mmg pantang cikgu darjahku...siap le kapur dibaling kat muka kalau dia nampak budak buat camtu!

Related Posts with Thumbnails