Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, September 15, 2010

Megi plus hari raya...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Aku ada satu cerita nak citer....Citer pada hari raya....Hari raya kedua kot..

"Sapa nak makan megi angkat tangan"...Semua angkat tangan tanpa segan silu...Yer la kan...Nak makan kuih raya dah muak..."Ni nak masak berapa bungkus ni??" kata tukang masak...Ada yang kata 3 bungkus dan ada yang kata 4 bungkus....Tukang masak jadi pening...Dan dengan keputusan tukang masak...4 bungkus...Nak makan ramai2 kenalah masak banyak kan...Nati tak cukup lak....

 Mamee slurrrppp kari berapi

Tengah2 rebus air...Tetiba masuk la sebijik kereta ke tengah laman...."Alamak, pak saudara....Sila2 simpan balik megi tue" hahaha...Takut terkantoi plak kang makan megi di hari raya...Dengan pantasnya...Zapp..Zapp..Zapp...Atas dapur dah menjadi kosong...Tadi tengah rebus air dalam periuk terus ditutup gas....Megi yang belum di masak disimpan rapi di dalam laci...Fuh nasib baik tak letak perencah megi lagi..Kalu tak confirm semerbak bau megi....

Kenapa kalu jenama mamee pun still panggil megi?? huhu...mungkin sudah sinonim...kalau sebut mamee mesti terbayang mamee yang 20 sen tue..kan..

 
Mamee 20 sen...Rangup...


p/s: takut orang marah makan megi di hari raya ker atau takut tak cukup?? hahaha...apa2 jer la....

13 comments:

Miss Q said...

kah3! lawak lah korang nih!

M a W a D D a H said...

miss Q: hehehe...sambil2 kemas tu..sambil gelak..adoiii...

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha.. rasanya tu takut tak ckup! haha.. adah.. adah.. byk lagi makanan lain, megi jugak yg diidamkan. hahaha..

Selamat Hari Raya adah.. =)

HaNTwO said...

nape xtambah lagi 4 bungkus bagi pakcik sedara makan gak..dia pun nagh carik megi tu hehe..

maCy said...

rase tak cukup tu. haha

khairul_bariyyah said...

naseb baik dakcomot xdak kat situ.. hehe.. dah setahun makan megi sebab takot..

ari 2 terbaca, ada sorang 2 sebab suka makan megi,dia kena ktumbuhan dalam perut.. wuwuuu~~ takot~

hamzah ian said...

hoyeah.. hahahaha..

khairul_bariyyah said...

eh,dah setahun x makan bukan setahun makan.. hehehe

Hairil Rizal said...

Harusss tak cukup tu. Warlord je kalau makan mesti 2 bungkus sorang je makan.

Berapa org nak makan 4 bungkus tu?
Ishhhh.....

M a W a D D a H said...

asada ryutaro: hehehe..adah tak mengidam...orang lain mengidam..adah rasa jer sikit...:p



hantwo: hahaha...tak cukup nati..famili die ramai...ekekeke...



macy: hahahaha...

M a W a D D a H said...

khairul_bariyyah: yeke dak comot..takutnya..huhu..tu makan megi x selalu..jarang2 je...



hamzah: :p



hairil rizal: apa?? makan 2 bungkus sorang?? dasat...tue pun makan dalam 5@6@7..x ingat..hehe

fiziesss said...

haha..terlampau mkn bnyak tu..salam kenalan..utk semua..

Najem said...

padahal kedekut

Related Posts with Thumbnails