Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, June 27, 2011

Part 1: Perjalanan dari Melaka ke Temerloh (jalan dalam)...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi dan dengan limpah kurnianya dapat kita menyedut udara bersih di pagi hari dengan mendengar kicauan burung2 yang merdu suaranya...Ecececece...Intro baik punya!! Dafi! Dafi! Bak kata Shuib dari kumpulan Sepah...hehe...Sekaligus aku dapat melihat semua konsert akhir maharaja lawak...Lihat secara marathon...Yeahh...Memang lawak giler...Hahaha...Hope jiran sebelah tak dengar suara aku gelak dipagi buta tadi....:)

Actually minggu lepas, aku dan Baby (Baby...Baby...Baby..Ooooo...Like baby...baby..baby...oooo) haha...Ter'Justin Bieber' lak...:p..Kawan aku...Tapi kitorang panggil Baby...:) Sebenarnya Baby ajak teman dia pergi Temerloh sebab ada perkahwinan kawan dia minggu lepas...Tapi terjadi kisah lain plak...(Oppsss...Ni citer kemudian...Ngeee)...

Tak yah la citer camner kat sana dan macam mana majlis itu berlangsung...(Ala...Cam bese, dah namanya majlis kawen..)..Tapi kitorang pergi sekejap je sebab ada plan lain..Plan on da spot...Tettt..Nanti...Nanti...Kemudian...Bukan apa aku nak cerita dulu perjalanan dari Melaka ke Temerloh...First time lalu ikut jalan2 tue...Kitorang tanya member kepada member plus gamble...Uiskkkhh...Dua orang yang tak tahu jalan dan main redah je plus tawakal....

Sebab tak nak masuk highway KL tu, just lalu ikut jalan dalam je...Dari Alor Gajah Melaka, masuk Tampin...Ekceli member kepada member Baby bagi arah yang kena masuk Bandar Tampin tu tapi aku cakap kat Baby tak payah masuk Bandar Tampin just lalu ikut tepi Bandar Tampin tu jer sebab lagi dekat...Aku cakap kalau masuk Bandar Tampin, pusing2 nanti tembus jugak ikut situ...Take time di situ...Right...Then, ada simpang yang kat traffic light tu...Konpius sama ada straight atau kanan..Belah kanan boleh nampak kuil tu then terus (Ekceli jalan yang betul yang member kepada member tu bagitau dalam peta)(Jalan yang berpandukan anak panah kaler hitam)...Tapi aku cakap terus ni macam boleh jer (Jalan yang berpandukan anak panak kaler merah)....Haa...Aku bagi direction sedikit tersasar...Tapi sib baik lar kawan tu cakap straight tu boleh jugak, ada satu simpang lagi kat depan sana...Then masuk simpang kanan...Kalau straight ke Seremban (yang aku bulatkan tue) dan kalau ke kanan ke Kuala Pilah..Amek jalan tue...Ooo...Ok...Jalan tu memang sunyi dan sempit...Dan lalu ikut bukit2...Tapi kan bila tersalah jalan tu aku jumpa la tempat tu nama Bongek...Hahaha...Tergelak aku...Sebab sebelum ni just sebut2 je Bongek...Rupa2nya memang ada nama tempat tu Bongek...Menarik nama dia...Aku tertanya2 gak la..Bongek tu apa....Korang tau ker? :)

Baru tahu, kalau dari Melaka, nak skipkan jalan nak ke Seremban tapi tak mahu lalu ikut Kuala Pilah lalu straight ikut situlah...Baru tahu...:)

 Panduan google map jap...Ringkasan dari cerita di atas...

Ok..Then bila nampak signboard ke Kuala Pilah, kitorang terus je sampai lar masuk Pekan Kuala Pilah...Nampak lar tempat aku belajar dulu masa matriks...Say hi hi dan bye bye je la...Dan terkenang la sedikit nostalgia lama masa kat Kuala Pilah tue...hehe...Tak banyak perubahan pun dan aku rasa macam tak berubah pun...Sama jer...:p

Pastu kitorang terus sampai Bandar Seri Jempol, kemudian Kemayan, Triang, Bera dan kemudian sampai lar Temerloh...Banyaknya tengok orang jual2 ikan patin di kiri kanan jalan...Uiskkhh...Sebelum perjalanan memang melalui Felda Tembangau, Felda Kemayan, Sungai Lui, Ayer Hitam dll...

Kat Tasik Bera...Nak snap perkataan BERA tue tapi terlindung pokok lak...Adehhh...

Selamat kami tiba di Temerloh rumah Faey....Perjalanan memakan masa dalam 3 jam camtu la...Dia cakap, aik, cepatnya sampai, bawak laju ker....Uikss...Rasanya Baby takde lar bawak laju sangat kereta plus mencari2 jalan plus sikit2 sesat...Sikit je la....Alhamdulillah, dapat gak bermalam di Temerloh...:)



p/s: Baby tue kawan perempuan okeh...:)
p/s: Tak sempat nak merasa ikan patin masak tempoyak...Nanti2 la leh datang lagi...Peace yo!!
p/s: Mungkin ada tempat yang aku tertinggal, korang leh la tengok google map nanti...kehkehkeh...Kalau aku rajin, leh la aku singkatkan perjalanan tue daripada google map...:)

11 comments:

Keyyah said...

apsal macam jauh ja perjalanan 2...sbnrnya ko ikot merah ka hitam????hahahaha

Sabihah said...

bestnye...aku jelesssss

M a W a D D a H said...

keyyah: dekat je...hihi...hang kena baca slow2 n steady...haha...ikut merah tapi sepatutnya anak panah hitam...ngeee...



sabihah: lain kali kita buat trip kita lak k...:) teringin gak nak gi pulau redang tue bie..hihi..tetiba...

Dzasc Skachers said...

yeke adah baby tu pompuan?
jangan adah.. sedey wadud.. ekekekek...
selamat ea.. :) amin..

zati embong said...

means kalau ikut htam lg cepatlah smpai?hihihi

emieysandra said...

ikan patin msak tempoyak, cedapnyer, nyum3~

Anonymous said...

bongek tu cm sengal la jgk. huhu

wahida said...

cuma nak komen...

sepah best giler kan?

NasQ said...

awat la tak tanyo den ni ha... esey ni ha orang tampin... tak ado la sosek barek...

M a W a D D a H said...

wadud@duad: yer..pompuan...hihi



zati embong: yer la tu kot...hihi...



emieysandra: feveret ke...

M a W a D D a H said...

macy: oh yeke macy..hehehe...baru tau..mesti macy selalu guna kan perkataan tue..:p



wahida: memang best!



nasriq: oh yeke...mane eden nak tahu kalu tak bagitau...hihi

Related Posts with Thumbnails