Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Sunday, June 12, 2011

Juara milik hitam putih: Ganu....Yeaaahhh!!!! (Mydin dan jalanraya jadi lengang)...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Ganu menang weyyy...Pandai ork ganu peteh....Peteh okmo tadi...Giler maing....Sengit giler...Abih debor aku tengok...Tahniah buat ganu kiter...Juara FA 2011...Yeahhhh!!! Tapi ade kisoh tadi mase ganu dang kelatang lawang tadi....

Benornye mase perlawanang ni setart aku, ayoh aku, akok aku, anok buoh aku, sepupu aku g ato anok buoh aku sorang lagi naik bah balik serembang...Koloh nok buke doh kang....Sapa steseng bah, dang lagi tengok tv kak keda...Dok minum air kak keda tu...Aku tengok dari jauh je...Tapi  dok la jauh mane...Tapi ayoh aku lagi mangat...G depang skali..Depang tv....Lepah ato masuk bah, ade pulok hok nok g mydin...Gi lar mydin...

Owoh...Memang lengang giler ar Mydin...Dok cayye waser..Bukang ape, gi belung belung ni abih terok orang...Nok nyelit payoh...Langgor bahu okmo ngan orang...Ungguh ar...Pahtu kalu nok cari orang payoh kalli...Kali ni memang dok payoh ah...Jalang sket napok lalu orang hok kiter nok cari tu...Ni aku ade snap skit gambor orang takdok kat Mydin...Mangat skali orang ganu duk depang tv...Dok masuk hok duk stadium lagi tuh...Kemah...Kemah....

 Ada la jugok orang, tapi gini ar, dok rama....

 Memang beh ah kalu Mydin gini okmo...Lengang je...Padahal hari sabtu ni...

Antara yang bersemangat beli barang...

Lengang bukang...Memang beh ah kalu Mydin gini okmo....Ngeeee...Tapi bukang setakat Mydin lengang, jalan raye pun lengang gops....Buleh pecut lagi ar....

Ni benornya masa perlawanang dok abih lagi benornya....Tapi dakpe ar..Temang orang gi cari barang....Pah abih beli barang, anok darre tepung lar tokki ye ajok balik umoh...Pahtu tokki ye kate, kejap ahh nok tengok bola jap kat keda...Mangat ngoh...Kekekekeke...

Pahtu dakpe ar, tunggu ar jap...Aku memang agok doh mesti dalang kul 10 lebih abih nie...Takpe ar...Tunggu jap lar...Jap pong, setengoh jang gok bahang ke yer...hahaha...Mase nie memang tahu doh kelatang dapat satu gol....Tahu pun bile anok darre mesej kat kawang die tanya...Hahaha....Pahtu dok lame pahtu ye kate ganu pulok dapat satu gol sebab orang kelatang wak masuk bola gol sendiri....Nopak kejap aku....Huhh..Pahtu aku pikir lar, doh kalu seri satu sama ni, confirm ade tambohang mase nie.....Pikir, alaaaa...Mesti ayoh aku lame lagi lepok keda....

Dok lame pahtu ayoh aku mari kat keta...Ye kate, dok abih lgi sebab seri...Dan excited la sebak tambohang mase dalang 30 minit lagi...Mangat ar aku nok tengok mase tue..Ayoh aku derah lallu drive balik umoh...Nok tengok la....Kebetulang sapa, ade dalang 10minit lagi....Memang dang ar tengok ganu sumbat satu gol lagi...Nopak ah mase tu....hakhakhak....

Excited wey...Dulu2 ganu menang gops..Siap dapat cuti lagi...Rase macang dapat je cuti esok...Hope la kang....Ngeeee...Cuti2 pun, aku dok cuti gok....Hahahaha....

Tahniah buat pemain ganu...Pemain kelate jangan kecewa...Tahun akan datang ada lagi....Dont worry...Kalah menang memang adat permainan....Ada yang kalah, dan ada yang menang...Chill...




p/s: Skali skale buat entry dalam loghat ganu...Apa salahnya...:)

11 comments:

Cik Zara said...

salam~ yeah! sokong ganu gak walau zara org swak! ahahah.. :D

sarah shafie said...

dop cuti lg ari n..arap2 esok cuti lah..hehe

pena rozie said...

Tahniah Ganu....

wadud@duad said...

hehehe adat main.. kalah menang.. so walau camne pon, kene la terima kan.. :) banyaknyo barang...

.m y z. said...

hahahah adehhh pekak nya ganung ye! :P ohhhh pah orang balik baru nok g jalang. cihh. kalau mydin lengang gitu sokmo, abih bangkrap ah :P

intan suraya said...

x dok cuti pon.. esok gamoknye blh r cuti.. skali ngn sukma lalu..:D

Keyyah said...

uik semangat gitu adah..tahniah adah..hehehe

emieysandra said...

eh..adah org ganu k?huhu..

takpo, kelate akan menang di len pertandingan lak ;)

Nasriq said...

agak pening lalat jugak baca loghat ganu ni...

Aniz said...

erkkkk terkebil-kebil mata aniz baca nak memahamkan setiap ayat tu..hahaha

bunga said...

hahahah.tapi bunga kalah pun cuti..hehe..

tapi mmg lau lengang la jalan n shoping2 lau final ni..

Related Posts with Thumbnails