Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, August 25, 2011

Ucapang...Berucap skali skale....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Sebelum keberangkatan aku dari 'bumi yang bertuah' ni ke bumi 'ikang celup tepung' esok, aku terlebih dahulu nak ucapkan...

"Selamat hari raya buat semua kawan2, blogger2, famili, sanak saudara, yang jauh, yang dekat, yang sudi singgah blog nie, yang sudi baca, yang sudi membaca celoteh yang merapu, yang lambat balik, yang cepat balik, yang tengah buat kuih raya tue, yang masak rendang tue, yang tengah mandikan anak tue, yang tengah nyanyi lagu raya dalam jamban tu, yang blablabla.....Memang semua aku nak tujukan...hehe...Ku ingin menyusun 10 jari, kalau tak cukup, nah 10 jari kaki (kurang hajau tu namanya, sori) , aku memohon ampun dan maaf sekiranya ada salah dan silap, terkata, termengata, terambik, tersepak...Opsss....Maafkan daku yang kerdil ini...Datang la beraya di rumah kalau sudi....hehehe...

Perasaan?? Perasaan aku raya tahun ni tak cukup ngetop la....Dengar lagu raya cam...Dengar je, takde feel...huhu...Sebab? Kasut raya takde...Tudung raya takde...Beg raya takde...Baju raya kena jahit sendiri balik nanti...:p. Memang tak beli ah baju raya nanti...Adik sponsor...kehkehkeh...Teruk bebenau bunyinya...Kuih raya pun aku tak buat...Takpe2, orang2 kat kampung tu dah banyak buat kuih raya...Aku balik ni nak makan jer...Mercun? Sah2 la tak leh main...Dan...Dan...Duit raya? Haa..Tahun ni anak buah aku tak dapat duit raya...Kejam tak..hahaha...Tunggu la raya tahun depan kalau umur masih panjang...:p

Juadah raya?? Ntah...Lum berbincang lagi dengan pakar masak kat rumah tue...Maybe malam raya aku duk pulun jahit baju raya jer laa...Macam la aku pandai sangat jahitkan...Belasah jer la...Janji kain tu tertutup litup and nampak macam baju kurung...wahaha...Jangan jadi macam baju kelawar aka baju tidur sudah...hahaha...Tahun lepas, malam raya aku duk cangkul batu depan rumah sebab nak ratakan batu ngan tanah depan rumah...Aisshh....

Papepun perasaannya...Yang pasti aku nak beraya kat kampung....Lalalala...Nak makan ketupat, rendang, nasi dagang, nasi himpit, nasi briyani, kuih raya (almond london, tat nanas, biskut dahlia, biskut mazola dll)...Aishh tak sabarnya...hahaha...Uik..Ingat makanan jer...Confirm naik berat badan nie...Tak mo..Tak mo..Kawal...kawal...Kalau dapat...:p

Waahhh...Panjang bebenor aku wi ucapang kat sini...Skali arong laluh...hehehehe...


"SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA"  :)



Dan tanpa segan dan silu aku nak share satu video untuk korang....


Credit to CSTproduction.

Pengorbanan dan jasa ibu takkan kita dapat balas sampai bila2...Hargai lah dia sementara dia masih ada...Pulanglah beraya di kampung....



p/s: Ada ucapan ke untuk aku?...Sila2..:)

14 comments:

Ezy Chiaki said...

selamat hari raya adah!
jgn lupe dtg umh cik ezy raye nt ye..
=)

M a W a D D a H said...

ezy chiaki: slmt hari raya jugak..nak suh dtg, alamt xbg...:)

Tukang Karut said...

selamat hari raya jua...

Prince Halilintar said...

Salam lebaran adah dari prince..prince pon minta ampun maaf ye..prince nk dtg raya rumah boley?hahaha

M a W a D D a H said...

tukang karut: sama lar..jgn lupa sediakan duit raya untuk adah...hihi



prince halilintar: sama lar prince...boleh..datang lar...kalau dtng tu, jgn lupa bawak duit raya lebih khas utk adah...haha

zati embong said...

lar,adah org ganung ke?hihi

selamat hr raya adah.esok jat balik ganu.

M a W a D D a H said...

zati embong: ak ah...hihi...sama lar..esok pun kite balik gak ganu...kalau selisih tu, say la hi...hihi

Mr iz said...

selamat hari raya addah ..saya sayang awak...he he he he

Keyyah said...

slamat hari raya adah....smoga selamat pulang... keyyah pun dah mkn byk3....kerisauan berat badan yg semakin meningkat...muahahaha

M a W a D D a H said...

mr iz: slmt hari raya jugak mr iz..:) syg awk jugak...hahaha...:p



keyyah: slmt hari raya keyyah..best ar da sampai rumah...keyyah memang kena tambah pun berat badan..hihi

alongxp said...

teman mengucapkan selamat hari raye maaf zahir dan bating kot2 ada wat salah ngang adah... peace no war

bunga said...

selamat hari raya..sama la ngn bnga..memohon ampun..hehe..

perasaan bunga tuk raya pun xngetop..haaa

si para para said...

selamat hari raya adah..
semgoa selamat sampai ke kampung halamang..hehe

najihah sahami said...

eh eh..biarpun lambat nak jugak buat ucapanggg..

selamat hari raye adah...!
maaf kalau ade saloh silap deh...hehe

Related Posts with Thumbnails