Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, August 11, 2011

Indah dan bermakna sekiranya....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa yang aku nak titipkan di sini adalah.....


Alangkah nikmatnya...Indahnya bila kita tahu dan faham bahasa al-quran....Memahami setiap patah ayat-ayat al quran...Dan kita amalkan....



Jom kita memahami setiap ayat dan surah Al-Rahman....



Al-quran, sudah menceritakan semua perkara tentang kita, kehidupan kita, apa yang disuruh buat, apa yang dilarang, masa akan datang, kisah nabi, kisah2 dahulu (teladan dan sempadan), syurga, neraka, kejadian manusia, tumbuhan, haiwan dan segala-galanya.....Kenapa kita nak mendustakan?


p/s: Dan sangat tak best kalau kita membaca al-quran tanpa kita tahu dan faham maksudnya....Dan boleh dikatakan RUGI serugi ruginya.....

11 comments:

Tukang Karut said...

yup... tapi aku pun tak tahu jua...

Prince Halilintar said...

betul indah klu kite dpt tahu..tapi bahase arab prince pon xtinggi mane sgt..byk yg xtahu..bahsa Quran ni sgt unik..setakat paham tgk tafsir je la..

Prince Halilintar said...

adah lupe lak...kasi alamat rumah adah kat emel prince: yim_my47@yahoo.com prince nk kasi hadiah...hehe(cian tgk adah dah lame tunggu tp xsampai2 hadiah prince)

si para para said...

betul tu ada..kita sangat rugi..

zati embong said...

setuju.pdahal bangsa lain mengkaji al quran.

ORLANDO AHMAD said...

didustakan tanpa sedar

alongxp said...

ada hikmahnya Allah tu jadikan dalam bahasa arab dan maksudnye pon bukan direct, kite kena usaha...

Aniz said...

dulu pernah belajar bahasa arab..PMR dapat A utk bahasa arab..tapi terhenti di situ...hmmm indah bahasa al-Quran

Edy Zaidi said...

insaf...huhu

si para para said...

:)

ïêmå å¢klê§ said...

betul 2..
tapi iema pun x tau maknenya....
setakat tau alfatihah punya makne sikit2 jerk..

Related Posts with Thumbnails