Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, July 22, 2011

Kita di tipu....Cuba elakkan....(3)

Assalamualaikum dan salam pagi jumaat...

Moga semua dalam keadaan baik2 aje...Dan ceria2 selalu....Tingkatkan prestasi dan kurangkan kontroversi....Ececece....:p Sedikit kemalasan nak meng'update' blog tapi akan ku gagahi jua untuk bagi sedikit ilmu pada hari ini.....:)

Hari ni aku nak bagi sambungan "Soal jawab antara Raja Syurga dan Raja Neraka iaitu Iblis"...Moga ia jadi panduan untuk kita semua....

Soal Nabi yang ke4: "Hai Iblis! Apa pula yang terlebih dahulu engkau menipu segala manusia?"


Maka sembah Iblis: "Pertama, hamba palingkan imannya supaya berpaling pada iktikadnya kepada kafir sama ada perkataan atau perbuatannya, kelakuannya atau hatinya.  Maka jika tiada berpaling juga dengan secara begitu, maka hamba tarik pula kepala jalan yang mengurangkan pahalanya supaya lama kelamaan mereka akan terjerumus juga mengikut kemahuan hamba".



Nauzubillah....Mintak2 lah kita dijauhi dari perkara2 yang mengikut kemahuan Iblis...Sentiasa lah bersihkan hati kita dengan perkara2 yang baik dan beramal lah ke jalan yang diredhai oleh Allah....Amin...

Moga tuhan mengampuni dosa-dosa kita yang lalu.....Amin ya rabbal alamin....

Entri berkaitan: SINI dan SINI....

4 comments:

NasQ said...

aman setebal kulit bawanf... mintak dijauhkan....

qellissa said...

Nauzubillah min zalik, semoga kita ni dijauhkan dari hasutan iblis kan Adah kan..dan Moga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita..Takut kalau baca bab2 gini..

Mr iz said...

moga selamat ....terima kasih addah ye..

iem said...

syaitan macam2 cara nak sesatkan manusia..
harap2 dijauhkan

Related Posts with Thumbnails