Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Tuesday, July 5, 2011

Kenapa kita perlu mencukur/menggunting/mencabut bulu? | Tidur (2)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat malam semua...Hari ni aku nak bersambung artikel aku yang sebelum ni kat SINI yang berkaitan Soal Jawab antara Raja Syurga dan Raja Neraka iaitu Iblis...Errr..Ada kaitan ngan tajuk di atas...Bukan saje2 letak tajuk camtu...hihi...

Ok2...Kali ni aku letak 3 soalan yang ditanya oleh Nabi Muhammad pada Iblis.  Soalan seterusnya...


Soalan ke 16: Soal Nabi Muhammad: "Hai Iblis! Siapa yang terlebih kesukaan engkau?" Maka sembahnya: "Iaitu apabila lelaki dan perempuan yang tiada mencukur atau tiada menggunting bulu ari-arinya (bulu yang tumbuh di sisi kemaluannya) yang telah sampai masa 40 hari lamanya maka duduklah hamba mengecilkan diri seperti pijat-pijat bersarang di situ demikian lagi tempat hamba bergantung dan berbuai iaitu pada bulu ketiak orang yang tiada mencukur atau mencabutnya."

Soalan ke 17: Soal Nabi Muhammad: "Hai Iblis! Siapa saudara engkau?" Sembahnya: "Iaitu orang yang tidur tiarap atau yang tidur matanya celik waktu subuh, maka ia tidur pula tiada segera sembahyang subuh, maka hamba uliti akan dia lena membawa terbit matahari dan demikian juga pada waktu zohor, asar dan maghrib hamba beratkan hatinya menjadi malas mengerjakan sembahyang."

Apabila hendak tidur bacalah Bismillahirrahmaanirrahimm sebanyak 21 kali.

Soalan ke 18: Soal Nabi Muhammad: " Hai Iblis! Dengan apa jalan yang membinasakan diri engkau?" Maka sembahnya: "Iaitu orang yang membanyakkan menyebut nama Allah dan banyak memberi sedekah dengan tiada diketahui orang, membanyakkan taubat, membanyakkan tadarus al-Quran dan sembahyang di waktu malam."



Aku tengok sekarang ni orang bagi sedekah siap nak panggil media lagi....Errrr.....

Dah2 la dulu tiga tue erk...hehe...Nak sambung wat keja lak (kalau tak ngantuk)...hihi...Moga dapat jadi panduan untuk kita semua...Peace yo! :)



p/s: Senyum-senyum selalu yo! :)

11 comments:

Nasriq said...

peace yooo.... amibil teladan...

padin said...

memula nak tido elok je ngiring, tapi bila bangun entah apa2 posisi dah hehee

Mr iz said...

wah bagus tu... he he he.. pengetahuan yang banyak membantu disitu... he he he..terima kasih cik addah ye...mau lagi ni..he he he

wadud@duad said...

wah...
info bagos ni adah.. :)
thanks ea..

bunga said...

bagus la..suka ..dapat tambah ilmu..tq cym..

Mario said...

ok....thanks utk ilmu ni...

Keyyah said...

ssh nak tetapkan posisi tdo ni..ikot keselesaan.. hahaha

Edy Zaidi said...

thanks for sharing k...:)

asnizapunye said...

thanks for info.xtahu pun sbelum ni :)

emieysandra said...

nice info cyunk!!

zati embong said...

jat amalkan bismilillah 21x. ma jat ckp leh hindar dr perbuatan jahat org.

Related Posts with Thumbnails