Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, January 8, 2014

Rasa tak secure kerja as a contract staff..

Hai..

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua yang hadir kat blog nie..Moga sihat2 selalu hendakNya..Baru lepas di 'appraise' kan oleh bos tadi...Mula terfikir yang aku ni secure ker dalam company nie...Boleh ker aku stay lama2 kat company nie...Mula rasa risau dan tak berapa selamat...As a contract staff lagi lah..Bila2 masa jer bila kita dah tak dipergunakan oleh company, kita akan tak disambung kontrak...Nak2 kerja kat company swasta...

Lagipun ada satu company tu even permanent pun boleh buang staff..Tanpa belas kasihan...Yer la company dah hampir nyawa2 ikan..Mana dah nak boleh gajikan staff...Hurrrmmm..Mula terfikir..Kalau korang pun mesti rasa tak secure kan...Mula rasa kalau dah berenti kerja, mana nak cari duit bayar kereta, bayar rumah, bayar yuran sekolah anak2...Nak2 tahun 2014 ni adalah tahun cabaran buat kita yang kerja gaji tak seberapa nie...huhuhuhu...Nak2 semua harga barang makin naik...Minyak, gula, elektrik, tol...

So the best solution, jom kita cari alternatif untuk buat satu perniagaan yang kita suka dan janji halal even kita buat as a part time...Tak kisah niaga apa sekalipun..Yang best kalau niaga tu adalah minat yang lahir dari hati korang sendiri..Usaha, ikhtiar tanpa jemu....Inshaallah Allah tolong berikan rezeki lebih kat kita.

Saya!? Buat kerja mengait dan memang hobi saya dari dulu lagi dan alhamdulillah ada jualan every month.  Dan satu lagi adalah produk SHAKLEE, suplemen untuk kesihatan luaran dan dalaman badan.  Kenapa? Yerla, semua orang ingin sihat dan bertenaga..Saya pun.  Kalau boleh, biarlah kesihatan saya berpanjangan hingga ke hari tua...Inshaallah kalau Allah izinkan..Bila dah kena penangan SHAKLEE ni means kesihatan lebih terjamin, takde dah rasa lenguh2..Makna kata semua ada tindak balas positif.  So saya dengan sukarelanya menjadi ahli dan ingin menolong orang di luar sana yang mengalami masalah kesihatan...Tak kira masalah dari segi apa pun...Inshaallah saya cuba bantu...Tak kira gout ker, nak dapat anak ker, nak cantik ker, nak kurus ker, nak kurangkan sakit diabetes ker...Inshaallah saya cuba bantu...Bukan sekadar makan jer suplemen tu, doa banyak2 kat tuhan moga sembuhkan segala jenis penyakit yang ada...

Dan bagi yang macam saya nak tolong orang dan juga nak JANA INCOME dengan SHAKLEE jom jangan segan silu contact saya..Saya bantu dari A-Z..Inshaallah.

Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee:  920988
Emel:  mawaddah84@gmail.com
Tel: 017-9797601 (Whatsapp/We Chat/KakaoTalk/Sms/Call)
Tel: 013-6760811 (Sms/Call)

No comments:

Related Posts with Thumbnails