Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, January 6, 2014

Bercuti di Medan, Indonesia...

Assalamualaikum semua...

Sihat? Mesti korang boringkan asyik cerita pasal produk Shaklee aje..:) Ok2, kali ni rasa nak bercerita pasal jalan2 luar negara..Ececece...Rasa dah lama tak bercerita pasal percutian...Dah lama...Hehehe...Pertengahan bulan November baru2 nie, terbang la aku bersama temanku dengan AirAsia flight ke Medan, Indonesia...Pertengahan November 2013 tapi ni baru nak update...aisshh..

First time aku menjejak kan kaki ke bumi Indonesia nie...Ke sana adalah misi menemani kawanku mengambil barang yang dia tempah sebelum nie..Iaitu kotak coklat dan juga paper bag...Cantik and awesome sebab menggunakan kertas yang berkualiti dan boleh design sendiri...Dan yang paling penting, murah...:)

Sampainya di sana tak seperti yang penulis blog yang lain..Sebab sekarang ni Medan menggunakan airport yang baru di Kuala Namu bukan di Palonia lagi...So, gambaran berbeza seperti yang diorang ceritakan...Kitorang naik teksi yang disediakan..Tambang dari airport ke hotel yang kami tempah (Swiss Berlinn) adalah sekitar 140 000 rupiah - 150 000 rupiah...Dan kami juga tak menggunakan khidmat orang di sana sebab member dah pernah datang..


Gambar kat atas ni adalah pemandangan pada waktu pagi tapi pemandangan ni dari atas bangunan..hehehe...

Transport kami adalah beca dan jalan kaki sahaja...hehehe..Kebetulan dekat la jugak tempat yang kitorang nak pergi tu sambil jalan2...Kedai kat kawasan situ kalau jual jam, sederet first sampai last kedai jual jam. Kalau kedai jual telekung, sederet bangunan dari mula sampai akhir jual telekung.  Memang kitorang masuk dari satu kedai ker satu kedai la..Masa ni lah shopping yang membuatkan kawan aku teruja...Beli bag branded berjuta juta rupiah...Yang tak tahan tu beli jam dinding...4%@#* &*..Sebab jam dinding ni lar kena tahan di imegresen..Penuh tangan tak ingat dunia..hahaha..


Nampak tak air apa yang kaler kuning tu? Tu namanya Air Buah Kuinin...Best giler...First time rasa air buah kuinin ni...Minum segelas tu memang rasa kenyang sangat2...Tapi nasi pun melantak jugak...hehe..Air buah kuinin pun high recommended by my friend...Dan hari tu ada jugak order sayur asparagus...Tak tahu apa yang bezanya rasa asparagus kat sini dengan yang kat indon...Tapi yang kat indon lagi sedap..Rangup dan lembut gitew..


Sebahagian kain pasang yang dibeli...Hehehe...Boleh tahan murah gak la.Sebab kain sulam kan...Mana nak dapat harga tu kat sini...Tapi kena pandai cari tempat la...:)

Itulah sebahagian cerita saya di Medan, Indonesia...Bila saya baca blog lain semua pergi ke tempat peranginan di Medan...Kitorang jer belum sampai lagi tempat2 yang dinyatakan yang memberi mata ketenangan (melihat pemandangan dan keindahan alam).  Inshaallah kalau ada panjang umur boleh la buat trip ke sana lagi...:):)


p/s: Next trip untuk 2014 ke mana pula ye...hehe..

8 comments:

Intan7 said...

besttnnyyyaaaa!! nak ikut jugakkk..TT

el said...

ntahlah bila lah dpt jejak kaki kat indon tu...best betul lau dpt sopin .sn brg2 mmg murah kan

M a W a D D a H said...

intan suraya: jomm laaa..kumpul duit bebanyak dulu ye..:)

el: kalau nk pi sana kena duit poket berkepuk jugak tau kalau nak g shopping...nati rase rugi tak beli banyak2...kikikiki

elisa said...

Jika nak sewa kereta klik www.medanstarrentacar.com
Or wa +6285297000264
Drivernya bagus

elisa said...

Dear Akak dan Abang..

Saya nak beri tahu, jika nak sewa kereta kat medan, bolehlah buka link ini http://medanstarrentacar.com/
or wa di +62852-9700-0264

Murah Sangat.. RM 160 saja per hari.. Sudah include petrol, parking, toll dan makan supir..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
M a W a D D a H said...

elisa: huhoo siap ada kereta sewa bagai..gud info..

wan shah: amboiii panjangnya cerita..gud info..tapi jangan lupa komisyen nya ya...:)

Unknown said...

he he.ok ok

Related Posts with Thumbnails