Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, May 27, 2013

Cara nak paksa diri minum air masak / air mineral...

"Arrrggghhh malasnya nak minum air masak / kosong /  mineral!!!"

Yang bacanya nie mesti ada kan yang malas betul nak minum air kosong even kita tahu yang air masak memang diperlukan oleh tubuh badan kita. Kannnn....Tahu sangat..

Sebenarnya aku pun dulu malas minum air masak.  Dan mula la, timbulnya kekurangan air dalam badan.  Badan rasa tak segar, tak sihat.  Sebab apa..Sebab badan kita payah nak keluarkan sisa-sisa toksin dalam badan kita dalam bentuk peluh, kencing.  Senang kata sistem percernaan.  Mula la kulit kita terasa kering lah, bibir kering lah, sakit tekak lah....

Ok, ni cara aku...

Aku isi air dalam botol ni ha (jenama Tupperware)...Dalam 1.5 liter kot rasanya dan aku kelek(bawak je letak tali kat bahu) ke mana2 je botol nie...Senang nak minum.  Bukan apa, bila dahaga je, minum..Senang..Lagipun takde la tersiksa tekak kita kan...Haa...Bila dah habis tu, isi la balik air tu...Selalu refill la...

Anda tahu tak, tanpa anda sedari, anda boleh habiskan 3 botol tu dalam sehari...Percayalah...

Errr...Kalau pergi toilet nak membuang air kencing tu standard la ye...hehehehe...Ala, minum air banyak kan bagus..Nak membuang air besar pun mudah kannn....



p/s: Siapa nak cari bekas/botol jenama Tupperware, sila pm aku ye....:) :) :). Promosi jap...lalalala...

No comments:

Related Posts with Thumbnails