Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, April 25, 2013

Volunteer bagi gift pack kat homeless...

Salam malam semua...

Apa khabar? Hari ni baru je lepas bagi gift pack kat homeless yang dekat belakang Tune Hotel.  Homeless?Korang tahu apa itu Homeless? Ye, mereka yang tiada rumah, tiada tempat tinggal dan hanya tidur di kaki lima. Mungkin segelintir. Mungkin ramai.  Itu baru area kat situ.  Belum masuk area lain lagi di sekitar KL nie..

                                                                       Google Homeless

Kami, group 1 dari company kami bergabung tenaga dengan group dari Pertiwi mengedarkan makanan pada setiap homeless di sekitar situ.  Company kami bagi mineral water, air kotak, biskut dan snack untuk mereka yang datang.  Hari ini untuk first day n first program untuk Volunteer company kami for this month.  Every month ada sekali until end of the year 2013.  Hope setiap perjalanan program kami berjalan dengan lancar.

Back to program...

Rasa sedih jugak tengok keadaan diorang.  Lepas habis edarkan makanan, diorang duduk di kaki lima makan kat tepi tu.  Rasa hiba jer..Sebab tertanya mana family diorang, mana diorang nak tidur malam nie, diorang mandi kat mana...Nak2 ada di antara diorang yang dah ada family.  Ada anak kecik.  Hurmm..Kat mana ye diorang tidur...Apa perasan diorang...Hurmmm...

.
.
.
.
.
.

"Alhamdulillah...Syukur pada Mu Ya Allah"..
Kita masih ada peluang untuk mencari rezeki dan mendapat kehidupan yang lebih baik...
Ingatlah, sesusah dan sepayah mana hidup kita, hidup orang lain lagi susah dari kita..
Kita jangan tengok pada kesenangan orang lain, cuba kita tengok kesusahan orang lain...Dan cuba insafkan diri kita...

Jangan sesekali mengeluh atas apa yang berlaku yang kita tidak suka.  Itu hanyalah ujian dari-Nya.  Kita sepatutnya ucap Alhamdulillah, syukur.



p/s 1: Rasa bahagia bila dapat tolong orang lain...
p/s 2: Dapat kawan baru...Takdelah tengok muka sama kat ofis tu..


2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

bila tengok masyarakat gelandangan ni memang menginsafkan kita... sesusah mana kita.. ada lg yg lebih susah dari kita... bersyukurlah kita..

M a W a D D a H said...

betul tu kata kak madiha...kita kena bersyukur dengan apa yg kita ada dan perolehi skrg...

Related Posts with Thumbnails