Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Wednesday, September 21, 2011

Kesanggupan bertekun....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa khabar semua...Moga sihat2 semuanya...Senyum2 selalu yo..:) Jaga diri...Jangan lupa Allah...

Hurmm...Tetiba terdetik mahu membelek nota2 lama yang tersimpan rapi (takde la rapi mana...:p) ...Dan tersimpan lah ayat yang aku jumpa dan tertulis di helaian lembaran putih itu...


"Yakinlah kita boleh....Anak-anak muda kita, percayalah kepada diri kamu, kamu boleh.  Hanya diperlukan ialah kepercayaan kepada diri sendiri-jati diri.  Lepas itu kesanggupan bertekun untuk mempelajari sesuatu itu sehingga boleh..."         Ucapan Tun Dr. Mahathir




Kesanggupan bertekun itu....huhu...Amat susah....Cakap jer la 'malas'...Amat senang nak menghampiri perkataan 'malas' itu dan amat susah nak mendekati 'kesanggupan bertekun' itu...Ahh.. Teruknya....

Tekun la wahai kawan2...Tak kira la dalam apa jua kerja, situasi dan keadaan...Study...Buat assignment...Homework...Buat kuih...Basuh baju...Sidai baju...Sapu sampah....Muehehehe...Kalau kita buat sambil lewa, pasti tak menjadi...Right...Dah banyak dah berlaku kat diri sendiri...Cuma sedar tak sedar je...Tapi kebiasaannya, sedar...Tindakan tu...Non ado...Uhukk...

Ada satu video yang menarik untuk kita tengok dan renungkan...Kelako pun ada..hihi



Allah tak kan merubah seseorang itu, melainkan diri sendiri yang berubah...Kalau duk tang tu, tang tu jugak...

Ataupun mungkin kita perlu berhijrah...Perspektif dan pandangan kita mungkin berbeza dan meluas....



p/s: Hiiyyyyaahhhhh...Kame hame ha....hahaha...Sapa tahu ayat 'kame hame ha' amek dalam cerita apa..Angkat tangan...hihi...

5 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ketekunan tu muncul bila kita minat pd sesuatu tu... time tu mmg tak payah dipaksa2 pun dgn sendirinya mmg tekun..contohnya tekun berblog, tekun shopping.

Tukang Karut said...

yakin boleh, rakan muda! Bersemangat waja teruskan usaha... eh... lupa pulak lirik lagu ni... tolong sambung....

Prince Halilintar said...

yg penting ade usaha dan x mudah gv up kan...

prince angkat tangan ni..tandanya prince tahu kame hame ha tue...sbb kecik2 dulu prince selalu guna...utk fire adik prince..haha(inilah kesannya klu suke layan kartun sgt)

bunga said...

hijrah tu kena tengok keadaan..hehe..

wadud@duad said...

jangan luper wat asingment..
huh.. terasa.. :D

Related Posts with Thumbnails