Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Friday, July 19, 2013

Cerita gigi: Kenapa gigi rapuh dan cepat rosak?? Alamak!! Ada cara atasinya...

Satu hari kat ofis...

"Moiii, mau mitak bolang cuti.." Cakap si S kat admin..
"Nak cuti u mau pegi mana?.." Tanya admin tu..
"Ini ha, mau repair gigi, gigi suda patah mase makan semalam...Aiiyyooo"...Bagitau si S tu..

Sambung si S lagi.."Ini haa, gigi dalam mulut saya beribu2 suda habis maaa, banyak kena repair situ, repair sini..Aiyyaa..Ini KL ha, mahal betul nak buat repair gigi..Saya buat yang temporary untuk Crown ni ha, dah RM5,000 maa...Aiyyooo..Manyak mahal lorr..Ini baru 1 gigi"...

Aku menyampuk.."Lu moii, tak cukup kalsium maaa...Tak cukup minum susu tue"...

Tersengih saje dia sambil berlalu pergi....

Kenapa gigi cepat rosak dan rapuh?? Of course sebab kekurangan kalsium dalam badan kita...Yee..Saya pernah mengalaminya..Gigi saya memang cepat rapuh, rosak dan berlubang...Siyes..Memang betul kena jaga makan..Nak2 bila kunyah makanan sedikit keras seperti kekacang dan liat seperti daging..Pernah jer masa nak kunyah nasi pun gigi boleh patah..Aduiii..Nak kata dah beranak sebab baby pun amek kalsium tu, belum kawen lagi..haha...So, of course la sebab kurangnya kalsium...Lagipun siyes cakap, MALAS BANCUH SUSU...Kantoiii....Hahaha..Lagipun lepas makan ostematrix ni, saya dah berani dah gigit kacang dan juga makan daging...Kadang2 ada rasa macam, alahaiii kenapa la aku tak jumpa ostematrix ni dari dulu...Tapi kata orang, "Better late than never"...

Dengan ini saya mengisytiharkan sila consume KALSIUM untuk tulang dan gigi anda sebelum semua sudah patah menyembah bumi...hehehe...Dan saya suggestkan KALSIUM dari Shaklee yang terbaik buat anda yang dinamakan: OSTEMATRIX...OSTEMATRIX SHAKLEE...Tak payah nak bancuh..Bukan serbuk tapi berbentuk pil yang wangi serta licin jer masuk dalam kerongkong...Means mudah nak telan...Terbaik dari ladang shaklee...Percayalah...Kenapa saya kata terbaik??


Yee..Selain daripada kalsium tinggi, ostematrix shaklee juga mengandungi MAGNESIUM dan VITAMIN D..

Dan bukan setakat untuk gigi dan tulang yang kuat jer, keberkesannya ostematrix ni juga terlihat selepas mereka yang consume dengan pil ni, beberapa testimonial daripada customer saya yang mengatakan:


Customer 1: "Adah, mak aku cakap, bila makan ostematrix yang aku beli dengan ko ni, ringan badan jer masa nak bangun pagi..Takde la rasa berat jer badan"...Alhamdulillah...

Customer 2:  "Senang jer nak membuang air besar.."

Customer 3: "Patut lar aku dah tak rasa kejang dah kaki aku masa bangun pagi, rupa2nya makan ostematrix ni..Alhamdulillah"...

Ini antara testimonial daripada customer..Ada banyak lagi testimonial lain...Oh ya, untuk penyakit buasir, anda boleh consume Ostematrix + Omega Guard + Zinc daripada Shaklee...Atau ada masalah kesihatan lain boleh bertanya saya terus..Insyaallah saya akan bantu anda...Saya pun mahu anda sihat seperti saya sendiri yang mahukan sihat...:) :) :)


Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee:  920988
Emel:  mawaddah84@gmail.com
Tel: 017-9797601 (Whatsapp/sms/call)
Tel: 013-6760811 (Sms/call)

p/s: Setiap masalah, pasti ada jalan penyelesaiannya...

No comments:

Related Posts with Thumbnails