Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Thursday, January 24, 2013

Sepi dan Sinar...

Jangan memaksa pada yang tak sudi...
Jangan ditangisi pada yang dah pergi...
Jangan menyalahkan takdir Ilahi...
Hanya Dia yang Mengetahui...

Apa yang kita nak mungkin tak dapat...
Dan tak akan dapat...
Kabur...

Dan mungkin akan datang...
Kebaikan...
Kegembiraan...
Dan mungkin kita sendiri harus cipta semua itu..
Biar hati senyum puas..
Menjalani dan menyusuri liku-liku...
Kita hanya mampu merancang...
Tuhan tentukan semuanya...
Jalan yang Dia beri dan tunjuk memang baik...
Kita harus tahu menilainya...

Apa bezanya...
Lama dan baru...
Kisah, nostalgia, cerita...
Simpan atau buang...
Hati macam-macam...

Kenangan berada di belakang...
Masa hadapan belum tentu...
Kenangan kadang2 perlu dijadikan iktibar...
Dan kadang2 mahu ia nyah jauh2...
Biar di bawa burung terbang...
Angin yang kencang...

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...
Cuma kadang kala kita tak nampak bila hikmah itu tiba...
Di mana...
Kenapa...
Bagaimana...
Pukul berapa...

Tangan ditadah...
Memohon keampunan dari-Nya...
Memohon keredhaan dari-Nya...
Memohon belas ihsan dari-Nya...
Hanya Dia yang mengetahui...
Dan mengatur hidup kita...

Jangan lah kita mengeluh..
Dan menyalahkan takdir...

Ya Tuhanku, kami insan lemah,
Bantu lah kami...
Tunjukkan lah kami jalan yang lurus...
Dan jalan yang diredhai oleh-Mu...

Amin...


p/s: Salam Maulidur Rasul semua....

3 comments:

mira_nas said...

be optimistic.. insyAllah dia tolong.. sentiasa bersangka baik

Dee said...

Rindu kat Adah...Feb InsyaAllah kita jumpa lagi :)

Sabihah said...

^^ bakpe kawan aku sorg ni...

Related Posts with Thumbnails