Ipanelonline: Jawab survey dapat duit. Daftar SINI

Monday, April 4, 2011

Virus dan antivirus...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Kalau sebut pasal virus, sume pasti cuak kan...Tak kisah la virus merebak kat udara ker, virus dalam cecair ker...Tapi aku tak nak sebut pasal virus tue...Tapi pasal virus yang kena pada web nih...huhu...Tensen...

Hari tu aku ada beli antivirus yang Karspersky Internet Security online...Pasang la kat PC nie...Memang ok...Lagipun boleh dikatakan selalu online walau takde la online sangat, sebab tue la pakai yang Karspersky Internet Security ni...Tapi akhir2 nie bila aku google, web atau url tu dikatakan ada virus...Kot la...Contoh:

 Masa aku taip Maybank


Yang bertanda kaler merah tu amaran daripada Karsperky Internet Security..Amaran dia "Dangerous Web Resource (according to Karspersky Lab Reputation Service)".

Ada sapa2 tahu tak pasal nih...Atau tahu camner nak remove tanda merah tu dari url atau web nih melalui Karspersky Internet Security, maybe...Sebab kadang2 web ni kena la bukak kan...huhu...Takut gak kot2 web nih boleh effect pada pc...huhuhu....

Help me...Saya budak baru belajar...huhuhu...




p/s: Ada satu lisence untuk Karspersky Internet Security yang aku ada lisence nya...Berbayar...Sapa yang berminat, boleh roger aku...
Chill......

9 comments:

KUREKURE COMEL said...

hehehe..adah rajinnye masuk online...

mina takde antivirus pun...
msuk under run cmd je.....


mina pun tak tau cmne nak hilangkan..

cuba adah offline...tp antivirus tu online kan....huhuhu

MR. SYAH said...

xdpt nak tolonglh cik adah.. sorry.. heheh..

Intan7 said...

pc ni pn pakai kapersky(x tau la ori ke x..) gak tp xde pulak alert psl virus nie..

Mr iz said...

he he he...sama la kita cik saya pun buta it gak ni... on line scan tak da ke... heal atau quarantin tak da ke... eh betul ke ni...he he he he..... tak pandai nak tangkap virus ni...he he he... tangkap ayam nak buat rendang tau le..he he he

kaizenshinobi said...

sebab ada link lebih kurang Mybank2u gak salu spam kat email... huhu

Bunga said...

mmg geram lau ada virus..

little_teddy said...

kau tanya aku yang beruang ni nape?Tanya la manusia..hahahah.Sorry i cant help ya.

ezy.fia said...

xreti la bab2 ni..
xdpt nk tlg adah..
huhu

Prince Halilintar said...

prince pakai antivirus biase2 je adah..tapi klu adah nak bagi lesen n antivirus tu kat prince , dgn penuh besar hati prince sudi..hehehee

Related Posts with Thumbnails